جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان در مراسم نامگذاری فرودگاه همدان به نام شهدای این استان، گفت: این مراسم تنها نباید یک نامگذاری صرف باشد باشد، بلکه باید در کنار نام شهدا، سیره و رسم شهدا هم زنده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در مراسم نامگذاری فرودگاه همدان به نام شهدای این استان، با گرامیداشت یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و مدافعان سلامت، اظهار داشت: اینکه در شروع جنگ تحمیلی ۱۹ ماه از عمر انقلاب اسلامی می گذشت و کشور درگیر جنگ‌های داخلی در برخی از مناطق بود و ۸۶ کشور از سراسر دنیا حامی عراق بودند، همه و همه حاکی از وضعیت سخت آن دوران است.

وی افزود: ادعای صدام که ۵ روز پس از شروع جنگ در تهران مصاحبه خواهم کرد، ناشی از تحلیل او از تاریخ ۲۰۰ ساله ایران قبل از انقلاب بود، اما پس از ۸ سال دفاع مقدس به برکت جانفشانی و ایثارگری جوانان این مرز و بوم دشمن با شکست مواجه شد.

امام جمعه همدان موفقیت‌های جنگ را جزء اعجاز و امدادهای غیبی دانست و مطرح کرد: کشور در دوران دفاع مقدس هم با تحریم مواجه بود و لذا باید از مدیریت جوانان و فرماندهان ۲۰ ساله دوران مقدس که توانستند در مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند، تقدیر کرد.

وی با تأکید بر اینکه جوانان نسل امروز هم مانند جوانان دیروز دغدغه مند هستند، گفت: جوانان نسل جدید هم ادامه دهنده مسیری هستند که جوانان دیروز برای آن به دفاع مقدس رفتند و در میدان نبرد حاضر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه نام فرودگاه همدان اسم جامعی است که شهدای ارتش، سپاه، ناجا و نیروی هوایی را شامل می شود، خاطرنشان کرد: این مراسم تنها نباید یک نامگذاری صرف باشد باشد، بلکه باید در کنار نام شهدا، سیره و رسم شهدا هم زنده شود.

وی تصریح کرد: راه و رسم شهدا، همان مدیریت جهادی آنها است، و لذا این نامگذاری‌ها هم باید براساس اعتقاد ما به زنده نگه داشتن راه، مسیر و اهداف شهدا باشد.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان نیز به عنوان سخنران بعدی این مراسم با بیان اینکه به صورت سراسری ۳۸ فرودگاه کشور به نام شهدای هر استان نامگذاری می شود، گفت: ما مدیون شهدا و مجاهدت های شهدا در طول دوران دفاع مقدس پس از آن هستیم و از این بین باید به شهید علی خوش لفظ که در این فرودگاه مشغول به خدمت بود یاد کنیم که رهبر معظم انقلاب نیز از فرمایشات خود از این شهید همدانی یاد کردند.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که حضرت آقا در این دیدار بر آن تاکید کردند تبیین مدیریت حضرت امام(ره) در دوران دفاع مقدس برای جامعه است و بنابراین باید در این مسیر اقدامات لازم صورت گیرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه شکست حصر آبادان و پیروزی در پاوه به برکت دستور و تدبیر امام خمینی(ره) بود، مطرح کرد: به این دلیل است که رهبر معظم انقلاب بر تبیین نقش حضرت امام(ره) در دوران دفاع مقدس تاکید دارند.

در پایان این مراسم نیز از دکتر عباسی از مدافعان سلامت و جمعی از خانواده های معظم شهدا تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha