جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هیئتی از جنبش فتح و حماس

حوزه/ حسین حمایل سخنگوی جنبش آزادی بخش فلسطین گفت: هیئتی از جنبش فتح و هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس برای بررسی پرونده آشتی و اجرای انتخابات عمومی و دیدار با مسئولین مصری راهی قاهره شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حسین حمایل سخنگوی جنبش آزادی بخش فلسطین گفت: هیئتی از جنبش فتح و هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی حماس برای بررسی پرونده آشتی و اجرای انتخابات عمومی و دیدار با مسئولین مصری راهی قاهره شدند.

وی اشاره کرد: دیدار های جنبش حماس و فتح هفته گذشته با حضور هیئت دو جنبش در ترکیه آغاز شد و سپس در دوحه پایتخت قطر با هم دیدار کردند و امروز نیز هیئتی از این دو جنبش برای ادامه گفتگو ها برای تکمیل آشتی فلسطینی وارد قاهره شد.

حمایل با بیان اینکه مصری ها از همان اول از دیدار جنبش حماس و فتح در ترکیه و نتایج حاصل از این دیدار استقبال کردند، افزود: مصر در مسئله فلسطین نقش محوری دارد و از ابتدا به تحرکات فلسطینی ها برای آشتی تبریک گفته بود.

سخنگوی جنبش آزادیبخش فلسطین تصریح کرد: هیئت جنبش فتح متشکل از "جبریل الرجوب" دبیرکل کمیته اجرایی جنبش فتح و "روحی فتوح" عضو کمیته مرکزی این جنبش است که با مسئولین مصری و هیئت جنبش حماس دیدار خواهد کرد.

وی ادامه داد: میان جنبش فتح و حماس در خصوص اوضاع عمومی فلسطین توافق دو طرفه وجود دارد و در اول اکتبر نشست دبیران کل گروه های فلسطینی برای توافق فراگیر بر تمامی مسائل، برگزاری انتخابات قانون گذاری، ریاستی و شورای ملّی و سر و سامان دادن به اوضاع داخلی فلسطین و تلاش مشترک حقیقی برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است که جنبش حماس و فتح در نشست خود در ترکیه بر رویکرد پایان جدایی و وحدت در مقابله با توطئه ها علیه مسئله فلسطین توافق کرده و تأکید کردند که این رویکرد به زودی در چارچوب گفتگوی فراگیر ملّی مورد بررسی خواهد گرفت.

عرصه فلسطینی از سال ۲۰۰۷ میلادی شاهد جدایی بوده و نوار غزه توسط جنبش حماس و کرانه باختری توسط جنبش فتح اداره می شود و میانجیگری ها و توافقنامه ها موفق به بازگرداندن وحدت داخلی نشده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha