جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رؤسای چهارگانه عراق

حوزه/ رؤسای چهارگانه عراق بر انحصار سلاح در دست دولت، حمایت از هیئت های دیپلماتیک، مقابله با اقدامات غیر قانونی علیه امنیت و حاکمیت کشور تأکید کردند و با اهانت به جایگاه آیت الله سیستانی مخالفت کرده و آن را محکوم کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، رؤسای چهارگانه عراق بر انحصار سلاح در دست دولت، حمایت از هیئت های دیپلماتیک، مقابله با اقدامات غیر قانونی علیه امنیت و حاکمیت کشور تأکید کردند و با اهانت به جایگاه آیت الله سیستانی مخالفت کرده و آن را محکوم کردند.

در دیدار برهم صالح رئیس جمهور عراق با مصطفی الکاظمی نخست وزیر، محمد الحلبوسی رئیس مجلس نمایندگان و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضایی عراق، تحولات امنیتی و سیاسی اخیر و پیامد های خطرناک برای اوضاع کنونی بحث و گفتگو کرد.

حاضران در این نشست بر توصیه های مهم حضرت آیت الله سیستانی در دیدار با نماینده سازمان ملل متحد در عراق تأکید کرده و آن را نقشه راهی برای پایان دادن به بحران ها و حرکت به سوی انتخابات زودهنگام، آزاد و شفاف و فراهم آوردن زمینه آن دانستند.

رؤسای چهارگانه عراق اظهاراتی که جایگاه حضرت آیت الله سیستانی که همچنان ضامن امنیت عراق و ملت آن است را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اهانت به جایگاه ایشان مخالفت کرده و آن را محکوم کردند و گفتند: جایگاه معنوی مرجعیت در نزد ملت عراق، مسلمانان و بشریت محفوظ و معتبر است. آنها برای سلامت و عافیت معظم له دعا کردند.

مقامات عراقی اشاره کردند: عراق تنها با ترویسم در جنگ است؛ تروریسمی که ملت عراق و در رأس آن نیرو های نظامی و امنیتی قدم های محکمی را در بیرون راندن و پیروزی بر آن برداشتند.

حاضران در نشست بر وحدت و موضع گیری یکپارچه، جدّی و قاطعانه برای جلوگیری از پیامدهای بیشتر و انجام اقدامات عملی برای تضمین استقرار امنیت و انحصار سلاح در دست دولت تأکید کردند و افزودند: عراق به خروجی های گفتگوی راهبردی با ایالات متحده آمریکا و استقرار دوباره نیرو های آمریکا در مراحل زمانی توافق شده که همکاری طولانی مدت با آمریکا در زمینه های مختلف به ویژه در زمینه آموزش و مسلح کردن نیرو های امنیتی و نظامی عراقی و جنگ علیه داعش از جمله آن موارد می باشد، پایبند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha