پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازی «گنج نخلستان»

حوزه/ حانیه عابدیان از اعضای تیم تردینک(تربیت دینی کودک) مادر دو فرزند است، که اگر سری به صفحه اختصاصی اش در فضای مجازی زده باشید، می بینید طراحی بازی در تمام لحظات مادری‌اش آشکار است.

خبرگزاری «حوزه» - اصفهان/ در سراسر دنیا، میلیون‌ها نفر در صنعت بازی های رومیزی فعالیت دارند و هر ساله شاهد صدها بازی کوچک و بزرگ گوناگون هستیم. تفاوتی نمی‌کند که ملیت بازی‌سازان چه باشد؛ هدف دو چیز است، یکی سرگرم کردن و دیگری القای مفاهیم! تیم تردینک نیز در کنار سرگرمی به دنبال نماد سازی دینی در کودکان، طرح یک بازی رومیزی را چیده است. 

حانیه عابدیان از اعضای تیم تردینک(تربیت دینی کودک) مادر دو فرزند است، که اگر سری به صفحه اختصاصی اش در اینستاگرام زده باشید، می بینید طراحی بازی در تمام لحظات مادری‌اش آشکار است. 

اشتیاق بالای خانم عابدیان به بازی سازی، از او یک فرد توانا با پشتکار زیاد ساخته است. با این مقدمه به مصاحبه ی خبرگزاری «حوزه» با طراح بازی «گنج نخلستان» می پردازیم. پس اگر مشتاق هستید تا بیشتر با این بازی آشنا شوید، خواندن را ادامه دهید:

ایده بازی از کجا آمد؟

 تردینک یک گروه مادرانه است از دوستانم که در حوزه کودک دغدغه مندند. 

ایده های زیادی داشتیم برای ماه محرم. به ذهنم رسید این بار بازی ای بسازیم که در کنار معارفی بودنش و انتقال مفاهیم دینی،  «فکری» هم باشد. 

چند ایده ی ناپخته را روزها مرور می‌کردم تا طرح نهایی یک بازی با محوریت «پیاده روی اربعین» بیشتر از بقیه ی ایده ها، در دلم جا باز کرد. 

 از داستان بازی هم برایمان بگویید؟

طرح اولیه ی داستانکی که برای بازی نوشته بودم، نیاز به کارشناسی داشت. برای همین با چند نفر از نویسندگانی که می شناختیم مطرح کردیم و بالاخره با بازبینی و ویرایش های یکی از اساتید به داستانی رسیدیم که از هر نظر جامع و کامل شد.  

 گنج نخلستان برعکس تمام بازی های تاس و مهره ای اسلامی که می شناسیم، فقط بر پایه ی شانس و اقبال پیش نمی‌رود! بلکه کودک باید در این مسیر که پیاده‌روی میان نجف و کربلا است، هدایا و خدمات به زوار را پیدا کند و با قدرت تمرکز خود بتواند خدمات را جمع آوری کرده و خود را به خانه ی پرچم برساند! 

با همفکری تیم خوش‌فکر تردینک برای مهره های بازی از چهار مهره که سمبل چهار ملیت (ایرانی- عربی- اروپایی و چینی) است استفاده کردیم؛ و نتیجه ی تلاش کودک برای برنده شدن در بازی را رسیدن به پرچمی با نوشته ی  «حب الحسین یجمعنا» قرار دادیم! 

کودک در این بازی هم اهداف پیاده روی اربعین برایش ملموس می شود و هم معرفت لازم برای موثر بودن حضورش در این مسیر را پیدا می کند. 

از کوبوساز چه خبر؟

 کوبوساز یک بازی مهارتی و دست ورزی است. مدت ها قبل از آشنایی ام با تیم خوب تردینک، این ایده را در ذهن داشتم. تردینک توانست به بهترین شکل عملی اش کند. 
این بازی از یک ورق چوب پنبه، میخ، چکش و قطعات پازل با موضوع غدیر تشکیل شده و مخفف بکوب و بساز است. 

عقیده دارم در تربیت دینی باید غیرمستقیم، جذاب و دوست داشتنی عمل کرد. که «کوبوساز» و  «گنج نخلستان» معیارهای یک مادر دغدغه‌مند برای تزریق مفاهیم دینی به کودکانِ خود را به خوبی دارا می‌باشند.

 می‌گویند تیم تردینک یک تیم جهادی است. درسته؟ 

برای من هم همینطور بوده باشد و خدا از ما قبول کند. تا به حال پیاده روی اربعین قسمتم نشده. دعا کنید به برکت تلاش هایم برای این بازی، قسمت من، بچه ها و همسرم، قدم برداشتن در مسیر نجف-کربلا باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha