سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
دیدار اعضای هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب با رئیس مرکز خدمات

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه ارتباط مرکز خدمات و مجمع نمایندگان طلاب باید نهادینه و مستمر باشد، گفت: این ارتباط باید دو سویه باشد و نیاز است به صورت فصلی جلسه‌ای میان نمایندگان مرکز خدمات و مجمع به منظور تبادل‌نظر برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام و المسلمین ربانی در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم و اعضای هیئت رئیسه این مجمع، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس حقیقتاً قطعه‌ای نورانی از تاریخ ایران است و آنطور که باید نتوانسته‌ایم عظمت آن را متوجه شویم و برای مردم بازگو کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های مجمع نمایندگان طلاب بیان کرد: اعضای مجمع نمایندگان از عناصر فرهیخته و شایسته حوزه و برخاسته از انتخاب طلاب هستند و این مجمع مایع اغتنام برای حوزه است؛ اعضای مجمع افرادی خوش فکر هستند که می‌توانند به خوبی مرکز خدمات را برای تحقق رسالت و مأموریتش یاری کنند.

رئیس مرکز خدمات با بیان اینکه ارتباط مرکز خدمات و مجمع نمایندگان طلاب باید نهادینه و مستمر باشد، گفت: این ارتباط باید دوسویه باشد و نیاز است به‌صورت فصلی جلسه‌ای میان نمایندگان مرکز خدمات و مجمع به‌منظور تبادل‌نظر برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی در ادامه به برنامه‌های مرکز خدمات در زمینه کارآفرینی و توانمندسازی معیشتی خانواده طلاب اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است که با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند خیاطی و ... خانواده‌های طلاب مهارتی را فرا بگیرند؛ فراگیری این مهارت‌ها باعث می‌شود حداقل در هزینه‌های زندگی صرفه‌جویی شود.

وی در ادامه به رویکرد مرکز خدمات در ارائه خدمات هدفمند اشاره کرد و افزود: بر اساس این رویکرد طلاب ممتاز و افرادی که در انجام امور حوزوی مجد و نقش آفرین هستند بیشتر حمایت می‌شوند، مطمئناً اجرای این طرح قدم مبارکی برای هجرت طلاب خواهد بود.
رئیس مرکز خدمات گفت: طلبه‌ها اگر در کنار مردم باشند و به رسالت خود عمل کنند آسیب‌های جامعه بسیار کم می‌شود و ما هم با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان باید تلاش خود را مضاعف کنیم.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین حسینی نژاد به برخی از مشکلات معیشتی طلاب اشاره کرد و همکاری مسئولان حوزوی برای کاهش این مشکلات را خواستار شد.
وی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مرکز خدمات قدردانی کرد و گفت: خدمات مرکز در چند سال گذشته به‌خوبی ارتقا داشته است ولی متأسفانه به دلیل تورم‌های افسارگسیخته، مشکلات معیشتی عموم مردم و به ویژه طلاب افزایش یافته است.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب به منظور افزایش همکاری مرکز خدمات و نمایندگان طلاب پیشنهاد کرد حداقل هر هفته یک مجمع استانی با حضور رئیس مرکز خدمات برگزار شود تا نمایندگان طلاب در جریان آخرین برنامه‌ها و فعالیت‌های مرکز خدمات قرار بگیرند.
در ادامه جلسه اعضای هیئت‌رئیسه مجمع نمایندگان طلاب پیشنهادهای خود را برای افزایش همکاری دو مجموعه و رفع مشکلات طلاب بیان کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha