پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
عملیات فرهنگی

حوزه/ در نشست مشترک جانشین حوزه علمیه با فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، بر لزوم اجرای عملیات مشترک فرهنگی در مناطق جرم خیز استان، تأکید و مطرح شد؛ با تقویت جامعه مبلغین و شبکه مبلغان طرح امین، برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از مسائل جرم خیز، بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی، برطرف خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست مشترک حجت‌الاسلام موسوی زاده، جانشین مدیر حوزه علمیه خوزستان با سردار صالحی، فرمانده نیروی انتظامی استان، با هدف هم‌افزایی و تعامل این دو ارگان برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام موسوی زاده، ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی افسران نیروی انتظامی در تأمین امنیت استان، از اقدام این ارگان به جهت صدور معافیت تحصیلی و تسریع در روند پیگیری مسائل مربوط به نظام‌وظیفه طلاب تشکر و قدردانی نمود.

بر اساس این گزارش، از محورهای مطرح شده در این نشست، می‌توان به «شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اعتقادی در استان توسط شبکه مبلغان» و «استفاده از ظرفیت فضلای حوزه علمیه برای حل معضلات فرهنگی» اشاره کرد و پس از آن مقرر شد در قالب همکاری‌های دوجانبه ارتباط مستقیمی میان معاونت‌های نیروی انتظامی و مدیریت حوزه علمیه خوزستان برقرار شود.

همچنین تعامل سازنده و پویا برای فرهنگ‌سازی و جلوگیری از مسائل جرم خیز در مناطق محروم از طریق تقویت جامعه مبلغین و شبکه مبلغان طرح امین، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست دوجانبه بود.

در پایان نیز بر لزوم اجرای عملیات مشترک فرهنگی طبق محورهای بیان شده تأکید و مطرح شد که إن‌شاءالله با اجرای چنین عملیاتی بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی ناشی از فقر فرهنگی، برطرف خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha