پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شکاف اقتصادی

حوزه/ برنامه این هفته «شکاف اقتصادی» Brecha Económica شبکه هیسپان تی وی به بررسی تلاش های دونالد ترامپ برای انتصاب خارج از قاعده رئیس بانک توسعه بین امریکایی می پردازد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در برنامه «شکاف اقتصادی» تلاش ترامپ  به دنبال نقض یک سنّت شش دهه ای در انتخاب ریاست بانک(بانک توسعه بین آمریکایی) از بین نامزدهایی از آمریکای لاتین را مورد بررسی قرار می دهد.

دولت ترامپ برای نامزدی مرد اوّل کاخ سفید در امور آمریکای لاتین جهت تصدی پست ریاست بانک توسعه بین آمریکایی در حال برنامه ریزی است. با انتصاب موریسیو کلاور-کارونه به ریاست آی دی بی (بانک توسعه بین آمریکایی) ایالات متحده به دنبال نقض یک سنّت شش دهه ای در انتخاب ریاست آن بانک از بین نامزدهایی از آمریکای لاتین است.

در این برنامه همچنین بیان می شود که برای شصت سال گذشته، رئیس بانک توسعه بین آمریکایی از آمریکای لاتین بوده است، به عنوان نماینده منطقه ای،با این حال ، پس از ۱۵ سال خدمت ، رئیس فعلی نهاد ، لوئیز آلبرتو مورنو کلمبیایی، باید پست خود را ترک کند، این فرصت برای مدیر جدیدی است که جای او را می گیرد. به همین دلیل دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، یکی از مشاوران فعلی خود، موریسیو کلورکارون را توصیه کرده است.

نامزد شدن یک شهروند آمریکایی توسط ترامپ فضایی را ایجاد می کند که می تواند به یک سنت شش دهه پایان دهد. در این برنامه به این سوالات پرداخته می شود؛ آیا این تلاش دیگر ترامپ برای به دست آوردن کنترل یک سازمان بین المللی است؟آیا این  استراتژی ترامپ نیست که بتواند به ملت های آمریکای لاتین فشار وارد آورد؟

برنامه «شکاف اقتصادی» با بررسی موارد فوق، با اجرای مهدیه اسماعیل پور، کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی وی به صورت زبانگردانی، روزهای دوشنبه ساعت ۵:۳۰ به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات ۱۰:۳۰، ۱۴ و ۱۹:۳۰ و روز سه شنبه ساعات ۳:۳۰، ۱۳ و ۱۷:۳۰ روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha