پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفارت آمریکا در بغداد

حوزه/ "مایکل نایتس" گفت: بستن سفارت آمریکا، پیروزی بزرگی برای ایران و قدرت های مقاومت به شمار می رود و پیشرفتی که آمریکا از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس کسب کرده را از دست می دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "دیوید اگناتوس" نویسنده آمریکایی در روزنامه "واشنگتن پست" نوشت: بستن سفارت آمریکا ممکن است مدخلی برای ضربات گسترده هوایی آمریکا علیه جنبش های مقاومت باشد و احتمالاً عراق در هفته های آینده میدان مقابله آمریکا و ایران باشد.

وی افزود: عراق بارها ثابت کرده است که نیرو های نظامی آمریکا به نتایج سیاسی دست نمی یابند و تهدیداتی مثل تهدید پمپئو به نتیجه مطلوب نمی رسد.

همچنین "مایکل نایتس" نویسنده موسسه امور خاور نزدیک واشنگتن گفت: گزینه بستن سفارت آمریکا در بغداد مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

وی افزود: بستن سفارت آمریکا، پیروزی بزرگی برای ایران و قدرت های مقاومت به شمار می رود و پیشرفتی که از زمان ترور سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس کسب کرده را از دست می دهد.

نایتس با اشاره به اینکه بستن این سفارت، به معنی عقب نشینی بزرگتر از عقب نشینی از عراق است که در دوران باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا انجام گرفت، افزود: بسیاری از کشور ها پا جای پای واشنگتن خواهند گذاشت و این سناریو به سود منافع آمریکا نخواهد بود.

این نویسنده آمریکایی بر ضرورت اتخاذ تصمیم دیگر و همکاری با دولت مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha