جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / حضور قائم مقام مدیرحوزه های علمیه در خانواده شهیدان موسوی

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه گفت: اگر بخواهیم ارزش ها را در جامعه حفظ کنیم باید کسانی را که آن ارزش ها را آفریده اند گرامی داشته و یاد آنان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن گرامی داشت یاد شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفت: در تمام جوامعی که جوانان آنها برای دفاع از وطنشان جان خود را از دست داده اند افراد آن جامعه با تمام وجود برای زنده نگه داشتن یاد آنها ولو اینکه چندین سال از فدا شدن آن جوانان گذشته باشد تلاش می کنند.

وی گفت: تمام افراد بشر خودشان را نسبت به افرادی که بخاطر آنان جانشان را از دست داده اند مدیون می دانند و لذا از طرق مختلفی همچون کتاب، فیلم، تئاتر، نماد و یادمان تلاش می کنند یاد آنها را زنده نگه دارند و به عنوان اسوه ها و الگوهای جامعه خود مطرح نمایند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه اظهار داشت: در جامعه ما علاوه بر اینکه این جوانان برای حفظ کشور تلاش کردند بر اساس ارزش های دینی و نیت الهی و خدایی در این مسیر قدم گذاشتند و این دیگر با یک سرباز به طور مثال آمریکایی یا روسی قابل مقایسه نیست؛ این یک انسان متعالی ، ارزشمند و خدایی است و به همین دلیل باید این ها به عنوان الگو، اسطوره و سلبریتی در جامعه ما مطرح شوند و یاد و خاطره آن ها حفظ شود.

وی تصریح کرد: باید یاد و خاطره شهدا به اشکال مختلف گرامی داشته شود تا ارزش هایی که آنان آفریدند و ارزش هایی که آنان بخاطرش به شهادت رسیدند حفظ شود؛ این یک نکته ی بسیار مهم است که اگر بخواهیم ارزش ها را در جامعه حفظ کنیم باید کسانی را که آن ارزش ها را آفریده اند گرامی داشته و یاد آنان را حفظ کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: این جوانان در آغوش پدر و مادرانی پرورش یافته اند که بیشترین زحمت و بیشترین غم و غصه را آنها به دوش کشیده اند.

وی خاطرنشان کرد: جوانان در آن عنفوان جوانی رفتند، آن حماسه ها را آفریدند، جان خود را  فدا کردند و به مقام شهادت نائل آمدند، اما این پدر و مادرهای آنان بوده اند که سال ها در فراق عزیزشان سوخته اند، در خلوت ها گریه کرده اند و پای ارزش های فرزندانشان ایستاده اند و خم به ابرو نیاورده اند.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: اینکه خانواده های جوان امروز ما و دخترها و پسرهای امروز بشوند پدر و مادرهایی مربی، همچون پدر و مادرهای شهدا نکته ی مهمی است؛ آنان از این طریق و بخاطر تربیت انسانهایی بزرگ می توانند بالاترین جایگاه را در عالم هستی به دست آورند.

وی در پایان افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره ی شهدا و تقدیر و قدردانی از پدران و مادران شهدا وظیفه آحاد ملت است تا با این کار ارزش ها در جامعه زنده بمانند، این خانواده ها نقش اسوه و الگو را برای سایرین داشته باشند و پدر و مادرهای آینده نیز همانند آنان فرزندان پاک و صالحی را به جامعه تحویل دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha