جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مساجد تخریب شده در حیدرآباد بازسازی می‌شوند

حوزه/ در پی اعتراض گسترده مسلمانان در تلانگانا در حیدرآباد به تخریب مساجد و عبادتگاه‌ها، وزیر ارشد این ایالت اعلام کرد که کار ساخت و ساز  مساجد در هفته دوم اکتبر آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از siasat، بازسازی عبادتگاه‌های تخریب شده در ایالت تلانگانا در حیدرآباد هندوستان از جمله مساجد، کلیساها و معابد در محل‌های تخریب شده قرار است از هفته دوم ماه اکتبر آغاز گردد و مقامات دولتی هند اعلام کرده‌اند که هر دو مسجد تخریب شده در جایگاه اصلی شان بازسازی خواهند شد.

وزیر ارشد در رابطه با آغاز کار ساخت و ساز با مقامات مربوطه مشورت کرده و برای تمیز کردن فوری آوار در دبیرخانه به منظور ساخت مساجد تأکید کرده است. وزیر ارشد قصد دارد کار ساخت و ساز را از اکتبر آغاز کند. و مناقصه‌ای در این رابطه برگزار می‌شود که در هفته نخست اکتبر نهایی شده و چندین شرکت از ساخت مساجد استقبال کرده‌اند.

گفته می‌شود قرار بود در این مکان یک پارکینگ بزرگ ساخته شود و عبادتگاه‌ها به این بهانه تخریب شده بودند اما اعتراض گسترده مسلمانان باعث شد عملیات ساخت پارکینگ متوقف شود و قرار شد مساجد و دیگر عبادتگاه‌های تخریب شده بار دیگر در مکان اصلی خودشان ساخته شوند.

 به گفته منابع ، وزیر ارشد به مقامات گفته است که مایل است پس از پاکسازی آوار ، محل را بازرسی کند. وزیر ارشد در نظر دارد عبادتگاه ها را در هفته اول یا دوم اکتبر بنیان بگذارد و از نمایندگان تمامی مذاهب نیز برای این مراسم دعوت خواهند شد. کارشناسان بر این باور هستند که با نزدیک شدن به انتخابات شهرداری حیدرآباد در ماه ژانویه، وزیر ارشد سعی دارد با آغاز کار ساخت و ساز در ماه اکتبر، حمایت تمامی بخش‌ها را جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha