جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح دانشگاه مجازی نمایندگی جامعه المصطفی در هند

حوزه/ با توسعه و تجهیز زیرساخت های سیستم آموزش مجازی، مجوز تاسیس رشته علوم قرآن و حدیث مجازی در مقطع کارشناسی توسط دانشگاه مجازی نمایندگی جامعة المصطفی در هند اخذ شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیة در هندوستان حجت الاسلام و المسلمین شاکری با اشاره  به برخی اقدامات دانشگاه مجازی نمایندگی جامعة المصطفی در هند جهت بهره مندی تمامی علاقمندان از سراسر هندوستان گفت: معاونت آموزش و اجرائی نمایندگی بر اساس رسالت سازمانی و  تاکید ریاست محترم المصطفی مبنی بر توسعه فعالیت های آموزشی مجازی خصوصا در وضعیت  بحرانی موجود، اقدام  به  تکمیل  زیرساخت های فنی و اجرائی لازم جهت  ارائه  همه دروس به صورت  آموزش مجازی مبتنی بر سیستم LMS  نموده است.

وی افزود: دانشگاه مجازی نمایندگی جامعة المصطفی در هند، اهتمام دارد که با بهره برداری از فناوری های نوین در فضای مجازی، فرصت برابر فراگیری علوم اسلامی و انسانی را برای انبوهی از علاقمندان از سراسر هندوستان بدون محدودیت فراهم نماید؛ تا ضمن تربیت عالمان و متخصصان پارسا و متعهد، به باز تولید، تبیین و نشر و ترویج اسلام ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم  همت گمارد و همگان، با زلال معارف اسلامی و هدایت قرآن و اهل البیت علیهم السلام  آشنا شوند.

لازم به ذکر است این مجتمع زیر نظر جامعة المصطفی فعالیت می کند، و مدارکی که این دانشگاه به دانشجویانش اعطاء می نماید دارای اعتبار بین المللی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاکری ضمن اشاره به پرمخاطب بودن این بستر آموزشی در هندوستان تاکید کرد: این مجتمع علمی تربیتی، تلاش کرده است با طراحی و اجرای رشته ها و دوره های متنوع  و کاربردی،  در مقاطع  تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دوره های کوتاه مدت و پودمانی، نیازها و انتظارات عموم علاقه مندان عزیز در سراسر هندوستان  را تأمین نماید.

به گفته وی در مرحله اول دانشکده علوم قرآن و حدیث در مجتمع آموزش های مجازی نمایندگی هند تاسیس شده و در حال حاضر آمادگی لازم جهت برگزاری رشته کارشناسی علوم قرآن و حدیث را به زبان اردو داریم؛ البته رشته های تحصیلی مانند کلام اسلامی، مطالعات اسلامی وفقه و معارف اسلامی و دیگر موضوعات هم هست که نیاز به تاسیس دانشکده مطابق آن موضوع دارد.

مدیر نمایندگی جامعه المصطفی در هندوستان در خصوص شیوه آموزش نیز گفت: تحصیل در مجتمع دانشگاه مجازی با بهره مندی از  جدیدترین روش های آموزش از راه دور، از جمله آموزش در بستر اینترنت  و سیستم های موبایلی و به صورت تعاملی است. در این شیوه تمامی مراحل ثبت نام، انتخاب واحد، ارزشیابی تحصیلی، خدمات آموزشی، ارائه خدمات پژوهشی و فرهنگی به صورت مکانیزه انجام می شود و دانش پژوهان با بهره مندی از محتوای غنی، متنوع و جذابی که در اختیارشان قرار می گیرد و با راهنمایی اساتید زبده و متخلق، گام به گام به قله های علم و فضیلیت صعود کرده و زندگی بهتری را در سایه سار تعالیم حیات بخش اسلامی و خودباوری تجربه می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha