چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قریشی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: اخبار واصله حکایت از نقش آفرینی و تحریک ایادی استکبار جهانی و صهیونیست ها در منطقه دارد که هوشیاری مردم عزیز و کشورهای همسایه می تواند تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه ها و اهداف شوم آنان داشته باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در خصوص درگیری‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ، بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَ إِنَّ اللَّهَ عَلی‌ نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ  / حج /39

 (به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است؛ چرا که مورد ستم قرار گرفته‌اند؛ و خدا بر یاری آنها تواناست.)

خبر آغاز مناقشات و درگیری‌های مجدد در منطقه قره باغ  از سوی کشورهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ریخته شدن خون مردم بی دفاع و نظامیان در  این مناطق درگیر، موجب تألم و تأثر گردید.

یقینا در روزگاری که گفتگوها و توافقات بین کشورها می‌تواند مانع از درگیری ها و جنگ ها شود مشاهده چنین حوادثی قابل قبول نیست و  انتظار میرود طرف های درگیر  هرچه سریعتر  ضمن  حفظ خویشتن داری  و توقف درگیری ها  برای  حل اختلافات و مناقشات پای میز مذاکره حاضر شده و راه حل دیپلماتیک را برای پایان  جنگ بپذیرند ، قهراً مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز  با حضور فعالانه ، زمینه صلح و آشتی و حل اختلافات ، از طریق دیپلماسی  را بصورت جدی پیگیر بوده و هستند.

اخبار واصله حکایت از  نقش آفرینی و تحریک ایادی استکبار جهانی و صهیونیست ها در  منطقه دارد که هوشیاری مردم عزیز  و کشورهای همسایه می تواند تأثیر بسزایی در خنثی کردن توطئه ها و اهداف شوم  آنان  داشته باشد  فلذا امیدواریم هر چه سریعتر  با پایان درگیری ها شاهد آرامش و ثبات در منطقه باشیم .

اینجانب ضمن خوشحالی از پیروزی های اخیر آذربایجان، منطقه قره باغ را جزء لاینفک آذربایجان دانسته و اشغال آن را محکوم و تداوم جنگ را  به نفع هیچ کشوری نمیدانم  و از کشورهای همسایه و مردم  فهیم نیز انتظار دارم  برای حفظ آرامش و ممانعت از خونریزی های بیشتر  بر اختلافات موجود دامن نزده و  دو طرف درگیر  را  برای حل اختلافات  از طریق  گفتگو  ترغیب و همراهی کنند .

سید مهدی قریشی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهنا IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
    0 0
    بااحترام به نماینده ولی فقه دراذر غربی باید عرض کردکه این پیام تناقض اشکاربادعوت طرفین به صلح دارد ازیک طر ف دعوت به صلح وگفتگودارد وازطرف دیگرازپیروزیهای جمهوری اذربایجان سخن میگویدوبخاطرهمین تناقض هاوابهام درمواضع مردم جمهوری اذربایجان مارا باورندارند