پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد مروارید

حوزه/ استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان گفت: برگزاری المپیاد از کارهایی است که علاوه بر تولید علم موجب ترقی سطح دانش در حوزه است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد مروارید در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد به مناسبت برگزاری المپیاد علمی فقه و اصول در حوزه علمیه خراسان، با اشاره به اینکه اولین امتیاز و نقطه مثبتی که در این المپیاد فقه و اصول وجود دارد، ابراز کرد: در زمان طاغوت اهتمام به علم دین داده نمی شد و در حوزه علمیه نیز چنین برنامه هایی اجرا نمی شد زیرا حکومت آن زمان، تمام امتیازات علمی را برای دانشگاه ها اختصاص داده بود.

استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان توضیح داد: قبول داریم دانشگاه ها باید امتیازاتی مانند المپیاد و... داشته باشند، ولی نفی این امتیازها و برخورد با علم دین به عنوان اینکه اصلا هیچ اهمیتی ندارد و اعتنایی به آن نمی شود، علامت آن است که در دوران رژیم طاغوت، اعتقادی به دین نبود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری المپیاد در حوزه علمیه نشان دهنده توجه به علوم دینی است، اظهار کرد: امتیاز دیگر در برگزاری المپیاد این است که این برنامه ها موجب شناسایی افراد نخبه و نابغه حوزه علمیه می شود.

حجت الاسلام و المسلمین مروارید با بیان اینکه تشویق، باعث تقویت و ماندگاری یک فعالیت علمی است، یادآور شد: برگزاری المپیاد از کارهایی است که علاوه بر منجر شدن به تولید علم و ترقی سطح دانش در حوزه، نشاط علمی برای طلبه به وجود می آورد زیرا اصلا هر کاری به ایجاد روحیه احتیاج دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha