چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نوری همدانی

حوزه/ اینکه تمام مشکلات رابه گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع است چون باید توجه داشت که چهل سال است انقلاب باتحریم و تهدید مواجه است وملت هم تحمل کردند و در مقابل دشمن سر فرود نیاوردند اما آنچه مردم را گله مند می کند این است که مدیریت صحیح نمی شود و از امکانات داخلی استفاده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به سوال بعضی از طلاب پیرامون مسائل روز گفتند: علما و طلاب باید عالم به زمان خود باشند هم علوم زمان را بیاموزند هم حوادث را رصد کنند.

ایشان گفتند: آن زمان گذشت که علماء فقط مشغول درس و بحث باشند و کاری به حوادث زمان نداشته باشند و به فکر جامعه نباشند ثمره درس و بحث باید درخدمت به دین و مردم باشد.
این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: هرچه انقلاب قدرتمندتر شد دشمنی دشمنان نیز بیشتر می شود و در زمان ما دشمنان با تمام قوا برای ضربه زدن به اسلام و ایران وارد عرصه شدن و از هیچ تلاشی فروگذار نمی کنند بر این اساس وظیفه بسیارسنگین است.

معظم له خاطر نشان ساختند: باید توجه داشت این انقلاب برپایه خون هزاران شهید استوار شد که زندگی هر کدام ازشهدا خود یک الگو است.

ایشان وظیفه مسئولان را بسیار مهم دانستند وافزودند: اینکه تمام مشکلات را به گردن تحریم بگذاریم امری خلاف واقع است چون باید توجه داشت که چهل سال است انقلاب با تحریم وتهدید مواجه است وملت هم تحمل کردند و در مقابل دشمن سرفرودنیاوردند اما آنچه مردم را گله مند می کننداین است که مدیریت صحیح نمی شود از امکانات داخلی استفاده نمی شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: ما نامه هایی داریم از بی توجهی به تولید داخل یا حمایت نکردن از تولیدکنندگان، از طرفی کشاورزان گله مند هستندکه تولیداتشان را با قیمت کم، دلال ها خریداری می کنند ولی به مصرف کننده با قیمت بالا می رسانند این دیگر ربطی به تحریم ندارد؛ چند سال است رهبر معظم درباره تولید و جهش تولید و کالای داخلی سفارش و تاکیددارند واقعا اگر مسئولان عملی می کردن امروز مشکلات کمتربود.

این مرجع تقلید به مسئولان توصیه کردند: با مردم همدرد باشند، نه اینکه مردم زیر بار گرانی قرار بگیرند ولی عده ای از بیت المال برای خود امکانات فراهم نمایند، امروز وظیفه  اول همه خدمت به مردم و حل مشکلات آنهاست و بجای اختلاف باید حول محور ولی فقیه وحدت کامل داشته باشند تا هم دشمن ناامید شود وهم تمام وقتها و فرصت هاصرف حل مشکلات مردم باشد ، امروزحفظ این انقلاب که جوانهای فراوانی برای نگهداری آن جان دادند و همین مردم خون دادند جوان دادند واجب است.

ایشان با اشاره به موضوع بیماری کرونا افزودند: من بار دیگر از  مسئولان بهداشت و درمان خصوصا پزشکان و پرستاران که در صف اول مبارزه با این بیماری هستند تشکر میکنم و دعاگوی آنان هستم و از گروه های جهادی که باحضور در بیمارستانها در خدمت بیماران و در تغسیل و تدفین اموات فوتی های این بیماری خدمت می کنند قدردانی دارم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha