جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر / همایش شب یمن در تجلیل از از مقاومت و رشادت بزرگ مردم مظلوم یمن

دکتر افتخاری، یمن را قلب تپنده ی امت اسلام خواند و گفت: فرهنگ عاشورا است که توانسته است مردم یمن را مقاوم و مجاهد فی سبیل الله کند و ان شاء الله و شاهد پیروزی هایی بیشتر و نهایی در یمن خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» دکتر لاله افتخاری، رئیس کمیته بانوان ستاد مرکزی اربعین حسینی، شب گذشته در همایش «شب یمن» که از سوی ستاد مرکزی اربعین در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مقاومت و بخصوص سردار شهید قاسم سلیمانی و یاران همراهش، اظهار داشت: از همه عزیزانی که در برگزاری این مراسم تلاش کردند تا یمن از فراموشی مصون بماند تشکر می کنم. از شاعران و سخنرانانی که با مطالب خود یاد مظلومیت و پایداری مجاهدان یمن را به تصویر کشیدند تشکر می کنم.

رئیس کمیته بانوان ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: یمن یک شب نیست. یمن فقط یک همایش و نشست نیست، بلکه یمن مظهر مقاومت و مجاهدت در راه خدا است. یمن پاره تن اسلام و قلب تپنده امت واحده اسلام است. درد و غم مردم یمن درد تمام مسلمانان است. پیروزی یمن هم پیروزی ما است که این قضیه هم به فضل خداوند دور نیست.

وی با بیان خاطره ای از سخنرانی خود در کشور سوریه، گفت:  در اوج درگیری ها در سوریه در یک سخنرانی تاکید کردم که ما در ایران با پایداری و مقاومت از مشکلات بسیاری عبور کردیم و توانستیم نظام جمهوری اسلامی را برپا کنیم و شما هم در سوریه و عراق با پایداری و مجاهدت در راه خدا خواهید توانست از این بحران خارج شوید و به فضل الهی نیز از این بحران خارج شدند. ان شاءالله یمن عزیز و شریف نیز با مقاومت و پایداری مردم مجاهد خواهد توانست از این بحران ناخواسته خارج شود و حقانیت خود را بر جهان ثابت کند.

وی با خطاب قرار دادن بانوان یمنی، اظهار کرد: جا دارد از بانوان مجاهد که با دامان خود مردان و فرزندان مجاهد و مقاوم پرورانند که توانستند در مقابل دنیای استکبار و بخصوص رژیم صهیونیستی مقابله کنند و افتخار دنیای اسلام شدند.

 افتخاری ادامه داد: مقاومت بانوان یمنی مقاومت عاشورایی است. فرهنگ عاشورا است که توانسته مردم یمن را مقاوم و مجاهد فی سبیل الله کند و ان شاء الله این فرهنگ  به فرهنگ مهدویت متصل خواهد شد و شاهد پیروزی هایی بیشتر و نهایی در یمن خواهیم بود.

وی با اشاره به محدودیت های ویروس کرونا در برگزاری مراسم، افزود: به نمایندگان مردم یمن در این جلسه تاکید می کنم که ما و خانواده شهدا تا پیروزی نهایی کنار شما  خواهیم ماند. اگر نبود محدودیت های این ویروس منحوس اینجا جای پا گذاشتن مردم ایران با یاد یمن نبود.

 افتخاری در پایان با بیان محدودیت های مراسم اربعین، تاکید کرد: وجود محدویت های مراسم اربعین به صورت حضوری است، ولی قلب های مومن برای سید الشهداء علیه اسلام در حال تپیدن است و در فضای مجازی این مراسم را پرشکوه تر برگزار خواهیم کرد. با شعار «هر زائر یک کاربر فضای مجازی» به بدخواهان امت اسلام خواهیم گفت با وجود این محدودیت ها نخواهیم گذاشت مراسم تحت شعاع قرار بگیرد و نشان خواهیم داد که امت واحده اسلام قدرت جهانی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha