شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قرآن

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه هر اندازه فعالیت های قرآنی گسترش یابد باز هم کم است، اظهار کرد: هرچه در علوم قرآنی پیش برویم، رشته های تخصصی بیشتری را پیدا خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، پیش از ظهر امروز در دیدار قاریان، حافظان و مجامع قرآنی شهرستان های کاشان و آران و بیدگل با بیان اینکه قبل از انقلاب سهم کشورمان در زمینه قرآنی در جهان اسلام ناچیز بود، گفت: سهم قرآنی حوزه های علمیه  ما نیز قبل از انقلاب بالا نبود.

وی به آشنایی خود با ذاکر پیرمردی در لتحر کاشان در دهه چهل اشاره کرد و افزود: این پیرمرد قرآنی کاشانی در آن زمان که تشکیلاتی هم نبود، بیش از ۴۰۰ نفر را در زمینه قرآنی تربیت کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان افزود: به برکت انقلاب اسلامی و وجود مقام معظم رهبری فعالیت های قرآنی در قالب تشیکلاتی، انسجام بیشتری پیدا کرد و با شناسایی حافظان قرآنی، گام های بسیار بلندی در این عرصه برداشته شد.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در حال حاضر رشد و بالندگی ایران اسلامی در عرصه  قرآنی به جایی رسیده که وقتی محمد حسین طباطبایی در جلسه ای  که با حضور علمای طراز اول علوم قرآنی عربستان شرکت می کند و آنها تلاش می کنند تا بتوانند  نقطه ضعفی از این نوجوان شیعه پیدا کنند و چپ و راست او را زیر ضربات سؤال قرار می دهند، چنان زیبا می درخشد که وزیر اوقاف با تفکر سلفی و  وهابی عربستان، باقیمانده استکان چای  او را می نوشد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه فقط امام زمان (عج) در این عرش الهی به عمق قرآن آگاه است، افزود: قرآن دریای عظیمی است که هر اندازه انسان شناگر ماهری هم باشد به عمق آن دست پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه هر اندازه فعالیت های قرآنی گسترش یابد باز هم کم است، اظهار کرد: هرچه در علوم قرآنی پیش برویم، رشته های تخصصی بیشتری را پیدا خواهیم کرد.

وی در پایان خطاب به قاریان، حافظان  و مجامع قرآنی شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل، گفت : کارهایی که انجام می دهید بخشی از وظیفه و دِین شما نسبت به قرآن است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha