پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کاظم صدیقی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه جنگ خلاف طبیعت است و نیاز به اذن خداوند دارد، گفت: خداوند در قرآن برای جهاد و مقاتله با ظالمان اذن داده است و نمی پسندد که انسان ظلم‌پذیر باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) اظهار کرد: خداوند در آیات ۳۹ تا ۴۱ سوره حج فلسفه جنگ، جهاد، قتال، شهادت، اسارت، جانبازی، اقدام به نابود کردن دشمن و اثرات آنها را بیان کرده و وظیفه مسئولانی که سر سفره خون پاک شهدا به قدرت و امکانات می‌رسند را مشخص فرموده است.

وی با بیان این که جنگ خلاف طبیعت است، افزود: تمام آدمیان در تمام ادوار تاریخ علاقه به صلح و امنیت داشتند و به همین دلیل هم خداوند به ما وعده داده است که روزگاری خواهد آمد که ما امنیت جهانی را خواهیم دید.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه هم جسم سالم و هم جامعه سالم با ظهور امام زمان(عج) برای همه انسان‌ها فراهم خواهد شد، ادامه داد: سلامت دین، دل و نفس ما با اجرای دستورات قرآنی حاصل می‌شود و خداوند می‌فرماید قرآن شفای دردهای دین، اقتصاد، فقر، ناامنی و نابسامانی‌های روحی و جسمی است ولی برای افرادی که ایمان بیاورند.

وی با تأکید بر اینکه اگر ما به دین خود عمل می‌کردیم خداوند به ما وعده برکت و آرامش داده است، خاطرنشان کرد: ما می‌بینیم که انسان‌های با ایمان آرامش خاصی دارند و برای مثال آیت‌الله بهاء الدینی با اینکه رگ‌های پایشان چندین سال خشکیده بود ولی انسان که به ملاقات ایشان می‌رفت انگار غرق در نعمت‌های بهشتی هستند و لحظه‌ای ناله نمی‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه نهایت این آرامش را در حضرت زینب(س) می بینیم که با اینکه بدترین مصیبت‌ها را دیده‌اند، ولی باز هم آرامش داشتند، افزود: انسان اگر گناهی انجام می‌دهد باید به خدا پناه ببرد و نماز بخواند، خداوند مجالس امام حسین علیه‌السلام را برای آمرزش ما قرار داده و این زیارتگاه‌ها جواز ورود به بهشت است.

وی با بیان اینکه خداوند بهانه‌های زیادی را برای ما قرار داده تا بهشتی شویم، افزود: راه جهنمی شدن با بدی‌ها و کارهای خلاف طبیعت انسان همراه است و به همین خاطر در قیامت از افراد جهنمی می‌پرسند چرا جهنمی شدی؟ ولی از کسی که بهشتی شده نمی‌پرسند چرا بهشتی شدی.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جنگ خلاف طبیعت است و به همین خاطر نیاز به اذن خداوند دارد، گفت: خداوند در آیه ۳۹ سوره حج اذن داده است که اگر فردی به شما ظلم کرد و به جنگ شما آمد با او مقاتله و جهاد کنید زیرا خداوند نمی‌پسندد که انسان ظلم‌پذیر باشد و اجازه دهد که دیگران به او ظلم کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha