جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گرانی

اولین و مهم ترین مطالبه از وزیر جدید صمت، تلاش پیگیرانه و صادقانه در جهت نظارت بر بازار مصرف و همچنین مهار و کنترل گرانی‌های افسارگسیخته و نیز توجه ویژه به تأمین اقلام و کالاهای ضروری و روزمره مردم است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، روز سه شنبه هفته جاری بالاخره پس از گذشت ۱۴۰ روز، "صمت" وزیر خود را شناخت تا به این وسیله "علیرضا رزم حسینی" در دولت دوازدهم سومین وزیر یکی از مهم ترین وزارتخانه های اقتصادی باشد، بلکه با پوشیدن لباس رزم در جنگ اقتصادی بتواند کمک حال مردم و تولیدکنندگان و صنعتگران باشد.

آقای وزیر البته در نخستین اظهارنظرهای خود اعلام داشته که "اولویت من سفره مردم است" و البته انتظار هم این است که به معنای واقعی کلمه – و نه صرفاً در حد و اندازه شعارهای مرسوم دولتمردان - این مطالبه پیگیری شود، چه آن که در شرایطی بسر می بریم که سفره ملت در رکود تورمی این ماه ها، کوچک تر از قبل شده و متاسفانه به جهت بی تدبیری های داخلی و ایضاً تحریم ها و فشارهای ناجوانمردانه خارجی، خط فقر بر اساس تورم لجام گسیخته فعلی به رقمی افزون بر ۹ میلیون تومان (!) رسیده است.

واقعیت آن است که بخش صنعت، معدن و تجارت کشور با دارا بودن بیشترین سهم اقتصادی، تعامل گسترده‌ای با سایر بخش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه دارد و با توجه به ظرفیت عظیمی که در اختیارش است می‌تواند یکی از مؤثرترین پیشران‌های اقتصادی کشور باشد، کما این که بر اساس دیدگاه کارشناسان اقتصادی، هم اکنون این وزارتخانه متولی بیش از ۴۰ درصد تولید ناخالص ملی و همچنین چیزی در حدود ۳۰ درصد اشتغال کشور است.

در چنین شرایطی تلاش همه جانبه به منظور مدیریت و تنظیم بازار، یکی از اصلی ترین مطالبات مردم و نمایندگان از وزیر جدید صمت است تا در راستای بهبود ساختار تأمین کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و نیز تسهیل در روند فعالیت نهادهای تولید با کسب اختیارات خاص از دولت گام بردارد

از سویی از آن جا که ساماندهی و نظارت بر جریان گردش کالا از تولید تا مصرف، همچنین شفاف سازی در این باره و به خصوص مقابله با فساد، انحصارطلبی و سوداگری عده ای در این وضعیت آشفته اقتصادی در معیشت مردم تأثیر مهم و غیرقابل انکاری دارد، از آقای رزم حسینی انتظار می رود که مجاهدانه و صادقانه بکوشد که شرایط کنونی به سود مردم تغییر یافته و البته تولیدکنندگان واقعی نیز به درستی در سال "جهش تولید" حمایت شوند.

همچنین ناگفته پیداست که ساماندهی و نظارت بر توزیع مناسب کالاها با استفاده از نظارت مردمی و اتحادیه‌های کشوری و همچنین تقویت نقش انجمن ها و تشکل‌های خصوصی و تعاونی و مردم نهاد به وزیر و مدیران مجموعه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت،کمک شایان توجهی می کند تا در راستای تحقق مطالبات و انتظارات مردمی موفق باشند.

خلاصه آن که اولین انتظار و مطالبه به حق و اولویت دار از وزیر صمت، تلاش در جهت نظارت بر بازار مصرف و کنترل گرانی‌ها و همچنین عنایت ویژه به اقلام و کالاهای ضروری و روزمره مردم است.

در این باره انتظار می رود که آقای رزم حسینی ضمن تشکیل کارگروه ویژه در این خصوص، نظارت بر بازار را افزایش دهد و از سویی بر اساس زمان بندی مشخص با مردم صحبت کند و گزارش شفاف و دقیق از تلاش های خود به ولی نعمتان خود ارایه دهد.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha