جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پاکستان تبرئه رهبران هندو در تخریب مسجد بابری را محکوم کرد

حوزه/ دولت پاکستان تبرئه تمامی ۳۲ متهم پرونده تخریب مسجد بابری که همگی اعضای احزاب هندو می‌باشند را محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از آناتولی، پاکستان برائت همه متهمان در پرونده تاریخی مسجد بابری را توسط دادگاه هند به شدت محکوم کرد و آن را یک حکم «شرم آور» خواند.

وزارت امور خارجه این کشور در بیانیه ای گفت: پاکستان برائت شرم آور امروز جنایتکاران مسئول تخریب مسجد بابری در ایودیا را در سال ۱۹۹۲ (۲۸ سال پیش) به شدت محکوم می کند.

دادگاه ویژه ای در هند روز چهارشنبه همه ۳۲ متهم زنده مانده در پرونده تخریب مسجد بابری را تبرئه کرد.

اسلام آباد از جامعه جهانی و سازمان ملل متحد خواسته تا نقش خود را در حفاظت از میراث اسلامی در هند بازی کنند.

در این بیانیه آمده است: تقریباً سه دهه زمان برای تصمیم‌گیری درباره این عمل مجرمانه که به صورت زنده از تلویزیون پخش شده و در نتیجه برنامه ریزی دقیق  رات یاترا و تحریک اوباش هندو و دیگر رهبران سانگ پریور اتفاق افتاده است، به جهانیان نشان می‌دهد که دادگستری هند با بدبختی نتوانست دوباره عدالت را تحقق بخشد.

وی افزود: تخریب مسجد منجر به خشونت جمعی به رهبری حزب بهاراتیا جاناتا شده و منجر به هزاران قتل شده است. اگر حداقل ذره‌ای عدالت در کار بود، کسانی که علنا از این عمل مجرمانه دفاع کرده بودند نباید آزاد می‌شدند.

پاکستان با اشاره به حکم سال گذشته دادگاه عالی هند که محل این مسجد تاریخی را به هندوها تحویل داد گفت: دادگاه عالی هند از همان آغاز وقتی محل مسجد بابری را برای ساخت معبد رام مندیر به احزاب هندو واگذار کرد جهت اشتباهی را رفت، یعنی دقیقا همان احزاب هندو که این مسجد را تخریب کرده بودند.

پاکستان گفت: این تحولات مذموم با همدستی دولت، همراه با نفرت ریشه دار از اقلیت ها، به ویژه مسلمانان نشان دهنده هبوط سریع هند به یک هندو رشترا [کشور هندو] است، جایی که اقلیت ها به مقام شهروندان درجه دوم سقوط کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha