پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نهمین جلسه کارگروه علمی فقه التربیه

حوزه/ استاد رشاد با بیان این که «سند ملی حقوق کودک» حاوی مفاهیم و نکات خوبی است، گفت: این موضوع یکی از نیازهای نظام اسلامی است و در تلاش هستیم تا رشته «فقه الاطفال» را بزودی طراحی و تاسیس کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، نهمین جلسه کارگروه علمی فقه التربیه با حضور استاد رشاد، حج اسلام والمسلمین علی محمدی خراسانی،  همتی، قاسمی،  حسینی پناه، علوی تهرانی، دکتر سعیدی، خانم دکتر راستی و دیگر اعضای این کارگروه به صورت مجازی در اسکایپ برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، خانم راستی، عضو شورای سیاستگذاری حوزه علمیه خواهران، با اشاره به تصویب «سند ملی حقوق کودک» در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت: نکات و دلالت های تربیتی خوبی در این سند آمده است اما به دلایلی نامعلوم هنوز این سند برای اجرا ابلاغ نشده است.

عضو کارگروه علمی رشته فقه التربیه موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران با اشاره به اهمیت تبیین مفاد این سند برای طلاب و پژوهشگران فقه تخصصی نظام ساز در یک کارگاه علمی، افزود: آشنایی طلاب با نکات تربیتی طرح شده در این سند موجب می شود این مباحث در ذهن طلاب جمع بندی و نظام مند شود.

در ادامه این جلسه، استاد رشاد با بیان این که سند ملی حقوق کودک حاوی مفاهیم و نکات خوبی است، ابرزا داشت: این موضوع یکی از نیازهای نظام اسلامی است و صحبت هایی در این راستا انجام شده است و در تلاش هستیم تا رشته فقه الاطفال را بزودی طراحی و تاسیس کنیم.

تولیت موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران با تایید پیشنهاد برگزاری کارگاه علمی سند ملی حقوق کودک برای دانش پژوهشگران این رشته، گفت: برگزاری این کارگاه و تحلیل این سند برای طلابی که در این رشته تحصیل می کنند مناسب و مفید خواهد بود. ۳۱۳/۴۲

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha