جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز خدمات حوزه های علمیه

حوزه/ رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در پیامی بیست و نهمین سال تاسیس این مرکز را گرامی داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین ربانی رئیس مرکز خدمات به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در تاریخ دهم مهر ماه سال ۱۳۷۰ به امر مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در قم تأسیس شد تا تلاش کند با کاهش مشکلات طلاب و روحانیون، آنان با دغدغه کمتری به امور طلبگی خود بپردازند.
امروز که ۲۹ سال از تأسیس مرکز خدمات می‌گذرد. این مرکز مفتخر است که در خدمت عموم طلاب و روحانیون و خانواده آنان در سراسر کشور، اعم از ایرانی و غیر ایرانی، برادر و خواهر، و شیعه و اهل سنت است و در همین راستا جامعه نخبگانی حوزه، اساتید سطوح عالی و خارج حوزه، ائمه جمعه و جماعات، و همچنین معمرین و خانواده روحانیون مرحوم نیز در چتر حمایتی مرکز خدمات قرار دارند.
در بیانیه مأموریت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مأموریت این مرکز چنین تعریف شده است: «مرکز خدمات حوزه‌های علمیه نهادی است حوزه‌ای و حمایتگر که با سیاست‌گذاری کلان و تلاش در تأمین نیازهای اساسی زیستی و فرهنگی روحانیون و خانواده‌های ایشان و پشتیبانی مراکز حوزوی، زمینه تحقق رسالت آنان را فراهم می‌آورد. مرکز در انجام این مأموریت، خود را متعهد به حفظ ارزش‌های اسلامی، هویت حوزوی، کرامت انسانی و رعایت شئون روحانیت، زیّ طلبگی و عدالت محوری می‌داند.»
در طول نزدیک به ۳ دهه فعالیت مرکز خدمات، مدیران و کارکنان این مرکز تلاش کرده‌اند با ارائه خدماتی بی‌منت به طلاب و روحانیون و ارتقای خدمات از نظر کمی و کیفی در زمینه‌های معیشت، سلامت، مسکن، قرض‌الحسنه، امور فرهنگی خانواده‌ها، زیارت و اقامت، و همچنین توانمندسازی خانواده‌ها، گام‌هایی مؤثر و بلند در مسیر خدمت‌رسانی شایسته به طلاب و روحانیون و خانواده‌های ارجمند ایشان بردارند و موفقیت‌های نسبی حاصله را مدیون عنایات خداوند متعال و امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و هدایت‌های مقام معظم رهبری دام عزه العالی هستیم، هرچند واضح است که تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم و برای رسیدن به آن باید تلاش خود را مضاعف کنیم.
در چند سال گذشته، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه ارائه خدمات هدفمند در راستای تحقق رسالت‌های حوزوی طلاب و روحانیون معزّز را به عنوان رویکرد اصلی خود انتخاب کرده است و اعتقاد دارد مرکز خدمات نهادی برای حمایت از صنف روحانیت نیست، بلکه نهادی است که از تحقق رسالت روحانیت پشتیبانی می‌کند؛ فلذا طلاب مستعد و ممتاز و اساتید و پژوهشگران و مبلغین برتر و کارآمد که در انجام رسالت حوزوی خود مجد و مؤثر هستند باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرند. مطمئناً با اجرای مناسب طرح هدفمندی خدمات و همراهی طلاب و روحانیون و نهادهای حوزوی این رویکرد گامی مؤثر برای نقش آفرینی فرهنگی و اجتماعی هرچه بیشتر طلاب و روحانیون و همچنین برای هجرت ایشان برداشته خواهد شد.
در سالیان گذشته و در حوادث و اتفاقات مختلفی که در کشور رخ داده است (مانند سیل و زلزله و شیوع ویروس کرونا) مرکز خدمات تلاش کرده است در کنار مردم عزیز کشورمان و آسیب دیدگان از این حوادث باشد و با تمام وجود برای خدمت‌رسانی و کاهش آلام دردمندان اقدام کند که لازم می‌دانم از همه عزیزانی که به‌صورت جهادی خدمت به سربازان حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را وجهه همت خویش قرار دادند، صمیمانه تشکر کنم.
بحمدالله، این خدمات موجب این شد که مقام عظمای ولایت در گزارش اخیری که به محضر ایشان واصل شد، مرقوم فرمودند:
«خداوند به حضرات پاداش نیک دهد. خدمت به طلاب در شمار باارزش‌ترین خدمات مردمی است. هرچه می‌توانند سطح کار را بالاتر ببرند».
با الهام از این تفقّد پدرانه امام امت، مرکز خدمات بر آن است تا با تلاش شبانه‌روزی خود، سطح خدمات به طلاب معزّز را روز به روز افزایش دهد تا موجبات خرسندی هر چه بیشتر حضرت بقیّه الله الاعظم روحی و ارواح العالمین له الفداء را فراهم آورد.

سید حسن ربانی
رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha