چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ امام جمعه موقت تهران روابط سیاسی با دشمنان بدون اذن ولی را خیانت در ملک خدا، غصب مال خدا و حرکت در مسیر خلاف شرع دانست و گفت: هر نوع تصرف در ملک خدا نیاز به اذن خدا و ولی خدا دارد و اگر مُهر خدا و ولی خدا پای اعمال ما نباشد باید پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، طی سخنانی در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) اظهار کرد: خداوند متعال مالک آسمان و زمین است و برای هر امری که انسان بخواهد از نعمت‌های خدا استفاده کند باید مالک اجازه دهد تا انسان از ملک او بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه بشر هم ملک خدا است، افزود: تفکرات مادی و بی‌خدای غرب به بهانه مالکیت خصوصی و آزادی می‌گویند ما اختیار خودمان را داریم و هر کاری می‌توانیم را انجام می‌دهیم ولی توجه ندارند که خداوند آنها را آفریده و مالک آنها است و باید برای هر نوع تصرف در ملک خدا از خدا اذن داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود اروپاییان به بهانه مالکیت در بدن و املاک خود هر تصرفی می‌کنند، گفت: ما بدن و اعضا و جوارح خود را از بازار نخریده‌ایم و تمام بدن ما و هر چیزی که در این دنیا وجود دارد ملک خدا است و اینکه خدا می‌گوید نگاه به نامحرم نکنید در ملک خود تصرف کرده؛ خدا اجازه نمی‌دهد که ما از هر طریقی درآمد داشته باشیم و مصرف کنیم، خدا اجازه نداده است که با هر فردی دوست شویم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی روابط سیاسی با دشمنان بدون اذن ولی را خیانت در ملک خدا، غصب مال خدا و حرکت در مسیر خلاف شرع دانست و تصریح کرد: یکی از مواردی که نیاز به اذن خداوند دارد جنگ است زیرا بدن مال ما نیست که اگر خواستیم خودکشی کنیم و با هر شروری درگیر شویم و خونمان هدر برود بلکه حفظ جان، مال، عقل، ناموس و دین خدا واجب است.

این استاد حوزه علمیه با بیان این که ما امین خدا نسبت به بدن، مال و امکاناتی که در اختیار ما است هستیم، خاطرنشان کرد: روز قیامت چشم، زبان و دستی که با آن گناه کرده‌ایم علیه ما شهادت می‌دهند که ما به امانت الهی خیانت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه این انقلاب امانت شهدا و این قرآن امانت پیامبر(ص) است، گفت: خداوند امر کرده که باید امانت‌ها را به اهلش برگردانیم؛ حکومت و پست‌های سیاسی امانت است و مردم باید این امانت‌ها را به اهلش بدهند و اگر امانت را به اهلش ندهند و به هر انسان فاقد صلاحیتی رأی دهند باید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha