شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
افشار

حوزه / مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین گفت: امسال موکب های اربعین هیچ گونه فعالیتی در کشور عراق نخواهند داشت و برنامه های خیرخواهانه و برنامه های فرهنگی با رویکرد اربعین در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام عباس افشار امروز در جلسه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین، گفت: امسال از ظرفیت فضای مجازی برای تبیین معارف اسلامی و زیارت اربعین استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: شکوه و عظمت اربعین به عنوان هویت شیعی باید حفظ شود و برنامه های امسال باید سنجیده و بر اساس برنامه ریزی دقیق پیگیری و اجرا شود.

مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین با اشاره به بیانی از امام (ره) در خصوص اربعین حسینی،  اظهار کرد: ایشان فرمودند امام حسین(ع) با عده کم همه‌چیزش را فدای اسلام کرد و مقابل یک امپراتوری بزرگ ایستاد و نه گفت،  لذا ما باید هر روز در هر جا نه به ظلم و استکبار را محفوظ بداریم.

حجت الاسلام افشار تصریح کرد: درسی که اربعین به ما می دهد این است که باید یاد حقیقت و خاطره شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت.

رابط بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج و زیارت قزوین گفت: جان های بسیاری برای حفظ کیان شیعه و اسلام ناب محمدی(ص) داده شد و امروز نیز یکی از بزرگترین عوامل حفظ کیان شیعه، نقش همایش عظیم اربعین است که چشم دنیا را خیره کرده است.

مسئول کمیته فرهنگی وآموزشی ستاد اربعین حسینی استان قزوین همچنین با قدردانی از صدا وسیمای مرکز قزوین بیان کرد: در سالهای اخیر تمامی فعالیتهای موکب حوزه علمیه قزوین که در قالب مستند تهیه شده بوده از شبکه استانی مرکز قزوین به خوبی برای مخاطبان پخش شد که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: امسال به دلیل بیماری کرونا، اعزام موکب حوزه علمیه قزوین به کربلای معلی ممکن نیست ولی ان شاء الله با همکای سیمای مرکز قزوین برنامه هایی با مضمون زیارت اربعین خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha