پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
زهرا راستی، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران

حوزه/ عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه اسنادی مثل ۲۰۳۰ یکی از ابزارهای سیستم کنترلی نظام سلطه برای مدیریت نظام فرهنگی جهان است، گفت: غایت تعلیم و تربیت در سند ۲۰۳۰ به وجود آمدن یک شهروند سازگار و نیروی کار حرفه ای برای رسیدن به رفاه و آسایش مادی است اما غایت تعلیم و تربیت در نگاه دینی عبارت است از نگاه توحیدی یعنی بسط توحید در همه جوامع و تاباندن نور معرفت بر همه قلوب و آزادی انسان از اسارت هواهای نفسانی و طواغیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، خانم زهرا راستی، عضو شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه خواهران، امروز در پنجمین هم اندیشی علمی فقه نظام ساز با موضوع «نقد سند ۲۰۳۰ از منظر فقه التربیه» که در محل این موسسه در فضای اسکایپ برگزار شد، با بیان اینکه فقه تربیتی بخشی از دانش فقه است، گفت: فقه تربیتی احکام مربوط به رفتارهای مربیان و متربیان را بیان می کند، در واقع مراحل مختلف در مقاطع و سطوح مختلفی که در این دانش بیان شده است.

وی با بیان اینکه نظام سلطه برای حاکم کردن ارزش های بنیادین خود در سطح جهان تلاش های فراوانی انجام می دهد، افزود: در واقع آنچه بر مبنای اصلی و معرفتی نظام سلطه حاکم است تفکرات الحادی غربی مثل اومانیسم، لیبرالیسم، مادی گرایی، تظاهر به حقوق بشر و مواردی از این قبیل می باشد.

عضو کارگروه علمی رشته فقه التربیه موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) تهران، ادامه داد: نظام سلطه برای رسیدن به مقاصدی که برنامه ریزی کرده است از طریق سیستم های کنترلی اقدام می کند؛ مثلا کنترل جمعیت، کنترل بهداشت و از این قبیل موارد که ابزارهای کنترلی برای نظام سلطه می باشند.

وی تصریح کرد: اسنادی مثل ۲۰۳۰ یکی از ابزارهای سیستم کنترلی نظام سلطه برای مدیریت نظام فرهنگی جهان است. این سند دارای ۱۷ هدف اصلی است و ۱۶۹ هدف فرعی را دنبال می کند و مدعی است یک منشور جدیدی را برای مردم جهان در قرن بیست و یک ارائه کرده است.

عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان اینکه چهار سطح فرد، خانواده، مدرسه و جامعه در نظام آموزش و پرورش مورد توجه قرار می گیرد، اظهار داشت: سند ۲۰۳۰ برای هر سه سطح خانواده، مدرسه و اجتماع برنامه ارائه می کند و شخصیت افراد را متناسب با آن چیزی که سند ترسیم کرده است، شکل می دهد.

وی با بیان اینکه در سند ۲۰۳۰ هیچگونه سخنی از دین به میان نیامده است، گفت: تناقضات و تضادهای آشکاری بین مفاهیم مفاد سند ۲۰۳۰ با نگاه دینی ما مشاهده می شود.

خانم راستی در پایان خاطرنشان کرد: غایت تعلیم و تربیت در سند ۲۰۳۰ به وجود آمدن یک شهروند سازگار و نیروی کار حرفه ای برای رسیدن به رفاه و آسایش مادی است اما غایت تعلیم و تربیت در نگاه دینی عبارت است از نگاه توحیدی یعنی بسط توحید در همه جوامع و تاباندن نور معرفت بر همه قلوب و آزادی انسان از اسارت هواهای نفسانی و طواغیت است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha