چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فالح الخزعلی نماینده مجلس عراق

حوزه/ فالح الخزعلی رئیس فراکسیون "السند الوطنی" دخالت واشنگتن در امور داخلی عراق و تهدید رهبران آن را نقض آشکار قانون بین المللی دانست.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، فالح الخزعلی رئیس فراکسیون "السند الوطنی" دخالت واشنگتن در امور داخلی عراق و تهدید رهبران آن را نقض آشکار حقوق بین الملل دانست و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق را به اجرای مصوبه مجلس نمایندگان در اخراج تمامی نیرو های بیگانه از عراق دعوت کرد.

وی در گفتگویی با اشاره به اینکه دخالت آمریکا در امور عراق به معنی نقض حاکمیت این کشور است، تصریح کرد: مصطفی الکاظمی باید به تصمیم ملت احترام بگذارد و تمامی نیرو های بیگانه به ویژه نیرو های آمریکایی را از کشور اخراج کند.

نماینده مجلس عراق بیان داشت: زمانی که دولت نتوانست این نیرو ها را اخراج کند، ملت عراق در سال ۲۰۱۲ توانست نیرو های آمریکایی را که تعدادشان ۱۴۰ هزار سرباز بود و ۷۰۰ پایگاه نظامی داشتند را از کشور بیرون براند. سخنان "اوردینوا" و "تاتریوس" را در خصوص رشادت عراقی برای دولت یاد آوری می کنیم.

الخزعلی در پایان تأکید کرد: قدرت های ملّی نمی توانند از نقش و اعمال خبیث واشنگتن در عراق چشم پوشی کند و استمرار حضور نظامی آمریکا در عراق را بپذیرند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha