پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
"توکل کرمان" فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل

حوزه/ "توکل کرمان" گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی همچنان که جمال خاشقچی را ترور کرد، در یمن مرتکب اعمال تروریستی می شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، "توکل کرمان" فعال یمنی و برنده جایزه صلح نوبل گفت: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی همچنان که جمال خاشقچی را ترور کرد، در یمن مرتکب اعمال تروریستی می شود.

وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: ای آقایان، بن سلمان از همان روشی که با جمال خاشقچی استفاده کرد، با کشور من یمن تعامل می کند.

کرمان افزود: ما در مقابل حکومتی تروریست (اشاره به عربستان سعودی) و حاکمی بی فکر (بن سلمان) قرار داریم که مغرور قدرت شده و گمان می کند تا زمانی که مال و قدرت دارد و با آمریکا تبانی می کند هر کاری که بخواهد می تواند انجام دهد.

جنگ یمن یکی از بدترین بحران های بشری را در جهان به وجود آورده و ۸۰ درصد مردم این کشور نیازمند کمک بوده و میلیون ها نفر گرفتار گرسنگی هستند.

فعال یمنی تصریح کرد: آنچه در صفحه خود منتشر کرده، بخشی از مطالبی است که در دومین سالگرد ترور خاشقچی در خصوص فیلم مستند "پادشاهی سکوت" خواهد گفت.

فیلم "پادشاهی سکوت" به جزئیات روابط عربستان سعودی و ایالات متحده آمریکا و جنایت ترور جمال خاشقچی روزنامه نگار عربستانی می پردازد.

شایان ذکر است که جمال خاشقچی در ۲ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی در داخل کنسولگری عربستان سعودی در شهر استانبول به قتل رسید و این مسئله افکار عمومی بین المللی را به لرزه در آورد و ولیعهد سعودی متهم است که دستور ترور وی را صادر کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha