جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه اربعین یک آب حیات در دسترس بندگان بود، گفت: در سال های گذشته این نعمت بزرگ در دستان ما بود، اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده از این نعمت و حرکت به سمت حضرت محروم مانده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع مسئولان موکب‌های استان همدانی، با اشاره به آیه ۳۰ سوره ملک، اظهار داشت: خداوند نعمت های فراوانی را در اختیار بندگان خود قرار داده است که از آنها همین آب شیرینی است که در دسترس همه انسان ها است.

وی با بیان اینکه اگر این آب دم دستی در لایه‌های زیر زمینی فرو برود، هیچ کس نمی تواند آن را دوباره در دسترس قرار دهد، خاطر نشان کرد: این آیه را باید تهدیدی برای بشر دانست تا مراقب نعمت‌هایی که به راحتی در دسترسش است باشد و به یاد داشته باشد که اگر همین نعمت های ساده از او گرفته شود، تازه متوجه خواهد شد که چه نعمت مهمی را از دست داده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه روایات در ذیل این، نعمت آب شیرین دم دستی را وجود نازنین امام‌(ع) دانسته اند، گفت: وجود ولی خدا جان‌های تشنه را سیراب می کردند، اما ۱۴۰۰ سال است، که بشر محروم از این آب حیات است.

وی با تاکید بر اینکه اربعین یک آب حیات و در دسترس بندگان است، بیان کرد: در سال های گذشته این نعمت بزرگ در دستان ما بود، اما امسال به دلیل شرایط به وجود آمده از این نعمت و حرکت به سمت حضرت محروم مانده ایم.

امام جمعه همدان افزود: کرونا را باید یک بلای الهی بدانیم، چرا که بلا حتما به معنای آنچه که در عرف رایج است نیست، ولذا این ویروس منحوس آزمایشی الهی است تا مراقب باشیم و تحقیق کنیم که چه طور در برابر نعمت‌های الهی مراقبت کنیم.

وی با تقدیر از فعالیت موکب های استان همدان در ایام اربعین سال های گذشته، عنوان کرد: نباید فراموش کنیم که همیشه در محضر امام و خادم امام بوده و هستیم و امیدواریم هیچ گاه نوکری در خانه اهل بیت(ع) از ما گرفته نشود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه امسال شکل خادمی ما تغییر کرده است، گفت: طی چندین جلسه در روزهای گذشته مصوب شد تا در روز اربعین، تجمع با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، با حضور هئیت های حسینی و مردم عزادار در همدان برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha