جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: از وزیر و مدیران استان می‌خواهیم که مساله نظارت را جدی بگیرند، چرا که بازار را نمی‌توان رها کرد و آن را به دست دلالان سپرد و لذا رئیس جمهور در کنار دستور باید این موضوع را هم پیگیری کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا، به برگزاری مناظره در آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: این مناظره واقعیت و باطن آمریکا که دوقطبی و بداخلاقی‌های برجسته موجود در این کشور است را به همه دنیا نشان داد.

وی با بیان اینکه علیرغم دو قطبی‌هایی که در جامعه آمریکا وجود دارد، اما رسانه‌های دشمن آن را مخفی می‌کنند، مطرح کرد: شاید این انتخابات از حساس‌ترین انتخابات آمریکا است و لذا آمریکا هفته‌های پر تنشی را در پیش خواهد داشت.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ترامپ اعلام کرده است اگر رای نیاورم ممکن است نتیجه آن را نپذیرم و بحث تقلب را مطرح کرده است، گفت: یک محقق فرانسوی، مناظره اخیر آمریکا را تقویت کننده ایده طی کردن دوره تاریکی آمریکا عنوان کرده است، مسئله‌ای که حضرت آقا بر آن تاکید داشتند و اگر ما آن را بیان کنیم برخی‌ها در داخل آن را نخواهند پذیرفت، حال که خود غربی‌ها بر آن تاکید دارند.

وی در ادامه به انتخاب وزیر صمت اشاره کرد و عنوان کرد: وزارت خانه‌ای که در مسئله معیشت، تامین کالا و بازار نقش اساسی را بر عهده دارد مدت‌ها است که با سرپرست اداره می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه آنقدر مشکلات معیشتی زیاد است که مجبوریم هر هفته در خطبه‌ها به آن اشاره کنیم، خاطر نشان کرد: رییس جمهور یکی از دستورهایی که به وزیر جدید این وزرات خانه صادر کرده، نظارت ساعتی بر بازار است.

با دستور به نظارت، نظارت صورت نمی‌گیرد

وی افزود: نظارت ساعتی موضوعی است که باید جدی گرفته شود، البته نباید فراموش کنیم که با دستور به نظارت، نظارت صورت نمی‌گیرد و با بخشنامه بازار درست نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با طرح این سوال که آیا منشا مشکلات اقتصادی، تحریم است یا مدیریت داخلی، گفت: از وزیر و مدیران استان می‌خواهیم که مساله نظارت را جدی بگیرند، چرا که بازار را نمی‌توان رها کرد و آن را به دست دلالان سپرد و لذا رییس جمهور در کنار دستور باید این موضوع را هم پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری بین کشورهای همسایه اشاره و ابراز داشت: آنچیزی که دستگاه دیپلماسی کشور اعلام کرده، موضع رسمی جمهوری اسلامی است و آن هم دعوت طرفین به خویشتنداری است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه ۱۶ مهر سالروز شهادت حبیب حرم حاج حسین همدانی؛ افتخار استان در سطح ملی است، مطرح کرد: شهید همدانی خدمات بسیاری بعد از انقلاب داشتند که از جمله آن می‌توان بنیان گذاری سپاه در همدان و در کردستان و تشکیل لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) را نام برد.

وی تصریح کرد: شهید همدانی که در ایام فتنه ۸۸ فرمانده لشکر محمد رسول الله(ص) در تهران بود با موضع‌گیری‌های روشن و شفاف خود نقس بسیار حساسی در خاموش کردن فتنه برخی از افراد داشت.

امام جمعه همدان به مسئله جذب ۴۲ نفر از معلمان حق التدریسی اهل یکی از استان‌های اطراف، در همدان واکنش نشان داد و گفت: ما با اینکه این افراد هموطنان ما هستند مشکلی نداریم، اما از لحاظ فنی خود استان دارای جوانان تحصیل کرده فراوانی است که بیکار هستند.

در برگزاری نماز جمعه کاملا با ستاد ملی و استانی هماهنگ هستیم

وی با تقدیر از مجمع نمایندگان استان در پیگیری این موضوع، مطرح کرد: تا زمانی که نیروی بیکار در استان داریم نیازی به آوردن نیرو از استان‌های همسایه نداریم، همچنان که جذب این ۴۲ نفر در سال‌های بعد هم مشکل انتقال برای خود این افراد ایجاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه شهر همدان در وضعیت نارنجی قرار دارد و در برگزاری نماز جمعه کاملا با ستاد ملی و استانی هماهنگ هستیم، گفت: متاسفانه آمار مرگ و میرها بیشتر شده و لذا خواهش ما از مردم این است که پروتکل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

وی در پایان صحبت های خود با اشاره به روز روستا، بر لزوم حمایت از کشاورزان تاکید و خاطر نشان کرد: شغل بسیاری از مردم همدان کشاورزی است اما متاسفانه امروز در وضعیتی قرار دارند که به سمت ورشکستی در حال حرکت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی ادامه داد: مسئولان جهاد کشاورزی و صنعت معدن باید تحقیق کنند و ببینند که به چه علت این وضعیت ایجاد شده است، چرا که باید به دنبال آباد شدن روستاها باشیم و این مهم نیز با برنامه ریزی لازم و رسیدگی به مشکلات کشاورزان محقق می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha