سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی از دولت عراق خواست با تهدید بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد با عقلانیت تمام تعامل کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف که به صورت مجازی ایراد شد، از دولت عراق خواست با تهدید بسته شدن سفارت آمریکا در بغداد با عقلانیت تمام تعامل کند تا این کار با هدف فشار بر حشد الشعبی و دولت انجام نگیرد، همچنان که در حادثه انفجار بندر بیروت، حزب الله مورد اتهام قرار گرفت.

کشور ها در تعامل با عراق به حاکمیت این کشور احترام بگذارند

وی با اشاره به اینکه ۲۵ سفیر بیانیه ای در خصوص احترام به حاکمیت عراق صادر کردند، این اقدام را موضع گیری درست و شرافتمندانه دانست و افزود: ملت عراق باید در سرزمین خود برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند و موضع گیری کنند. عراق از تمامی کشور ها خواست در تعامل با عراق به حاکمیت این کشور احترام بگذارند.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص مطالب منتشر شده در روزنامه کیهان گفت: تلاش هایی برای فتنه انگیزی میان ملت، دولت و حوزه ایران و عراق از طریق سوء استفاده از مطالب منتشر شده در این روزنامه، انجام می شود.

وی افزود: آیت الله سیستانی موضع درستی اتخاذ کرده اند و ایشان در تشخیض موضع گیری آگاه تر هستند و باید به دیدگاه معظم له احترام گذاشت.

قلم فتنه گران برای ایجاد شکاف میان عراق و ایران دست به کار شد

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی ادامه داد: قلم فتنه گران برای ایجاد شکاف میان دو کشور و دو ملّت دست به کار شد. نجف موضع عاقلانه اتخاذ کرد و ایران نیز اظهارات نویسنده را محکوم و مورد نقد قرار داد. ایران آنچه از سوی آیت الله سیستانی صادر  می شود را موضع گیری شرعی می داند.

دست های خبیث به دنبال ایجاد فتنه و متهم کردن حشد الشعبی هستند

امام جمعه نجف اشرف هدف قرار دادن بغداد با موشک که یک خانواده این شهر را قربانی کرد را محکوم کرد و گفت: دست های خبیث به دنبال ایجاد فتنه و متهم کردن حشد الشعبی و ایجاد مشکل میان عراق و جامعه بین المللی هستند. وزارت کشور مرتکبین این اقدام را دستگیر کرده و جنایت آن ها از کشتار بی گناهان بزرگتر است.

وی در خصوص اوضاع بین المللی، از جنگ جمهوری آذربایجان و ارمنستان ابراز تأسف کرد و از دولت دو کشور را به حلّ بحران از طریق گفتگو و دوری از سلاح دعوت کرد و گفت: تنها دشمنان از سلاح سود می برند.

زیارت اربعین اهل بیت (ع) و شیعه را به جهانیان معرفی می کند

خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه دینی به مراسم زیارت اربعین اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین علی رغم تمامی مشکلات از جمله ویروس کرونا، تروریسم و وضعیت اقتصادی، سه پیام برای جهانیان دارد:

اول: معرفی اهل بیت (علیهم السلام) و اظهار دوستی و وفاداری به به آن بزرگواران. این ابراز محبت تنها از طریق زبان و گذرا نیست، بلکه شیعه امروز ثابت کرده است که به صورت عملی و واقعی اهل بیت (ع) را دوست دارند.

دوم: معرفی شیعه اهل بیت (ع) و اینکه تشیع به چه معناست. شیعه از طریق ارتباط با اهل بیت (ع) و اخلاق و سیره آنها به جهانیان معرفی می شود. پیاده روی اربعین این مسئله را به تصویر می کشد و اختلاف طبقاتی را کنار می گذارد و همه حول یک محور که همان امام حسین (ع) است، جمع می شوند.

پیام سوم: شیعیان عراق چه کسانی هستند؟ آن ها همان کسانی هستند که برای استقبال از میلیون ها زائر آماده می شوند و از عدم حضور زائران از خارج عراق ابراز تأسف می کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha