چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سالک

حوزه/ حجت الاسلام سالک نجات هر شیعه امیرمؤمنان(ع) و مسلمانی را از بیماری کرونا، حفظ و افزودن یاری به اردوگاه حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: آثار وضعی عملکرد طلاب جهادی در روحیه بیمار، می تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام  و المسلمین احمد سالک غروب یکشنبه در جمع طلاب اعزامی به بیمارستان الزهرا(س)، تحت عنوان «همایش اعزام جهادی طلاب اصفهان به خط مقدم جبهه سلامت» با اشاره به اوضاع جهانی به دلیل انتشار ویروس منحوس کرونا و تنبه الهی نسبت به این مسئله، اظهار کرد: درباره این موضوع از نگاه الهی باید بگوییم که اراده، اراده خداوند است و همه در محضر او هستیم و او ناظر بر رفتار و اعمال پنهان و آشکار و عمل سالم و فاسد همه خلایق است و هر جا برویم ملک خدا است و لذا فرمود: «ففروا الی الله؛ به سوی خدا فرار کنید».

وی افزود: خداوند متعال با ایمان، قلب انسان ها را امتحان می کند، بنابراین در معرض یک امتحان بزرگ هستیم که در این جبهه سلامت، هر فرد نقشی دارد و باید خالصانه و صادقانه به میدان بیاید و این جبهه، نیروی متناسب خود را می خواهد.

حجت الاسلام و المسلمین سالک با بیان تشابه حال و هوای دفاع مقدس و شرایط کنونی جبهه سلامت، گفت: در حدیثی رسول اکرم(ص) می فرماید: «دو خصلت است که فوق آنها چیزی نیست، یکی ایمان قلبی و راسخ به خدای متعال و دوم نفع رساندن به بندگان خدا می باشد و در مقابل دو خصلت شر نیز وجود دارد که هیچ شری بالاتر از آن نیست، یکی شرک به خدا و دیگری ضرر رساندن به بندگان خدا است».

وی اضافه کرد: اگر ایمان راسخ بالله در وجود و قلب طلاب جهادی نبود، موضوع دوم یعنی نفع رساندن به بندگان خدا شکل نمی گرفت و این بیماران همه بندگان خدا هستند و خدمت و نفع رساندن به بندگان خدا، یک رسالت ایمانی و یک مقام بزرگ است.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر جایگاه و اهمیت خدمت در جبهه سلامت و معیارهای فقهی آن، تصریح کرد: ما براساس معیارهای فقهی حرکت می کنیم و یکی از آن معیارها، قاعده ملازمه حکم عقل و شرع است، چرا که هر اتفاق و بلیه ای که رخ می دهد عقل حکم می کند باید برای از بین بردن آن بلیه به میدان آمد و شرع نیز این موضوع را تایید می کند.

وی خاطرنشان کرد: این قاعده فقهی برای ما قابل توجه است و حرکت بزرگ اعزام برای کمک به کادر درمانی برای احیای عبادالله یک رسالت بزرگ می باشد و سربازی در این جبهه آن هم به پیروی از ولی امر مسلمین، در واقع سربازی ولایت است.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه با اشاره به قاعده فقهی لاضرر، رجوع به متخصصین و تایید نظر آنها توسط فقها، بزرگان و مراجع را مهم دانست و گفت: همه مراجع و رهبر انقلاب بر امنیت سلامت جامعه تاکید دارند و در حالی که اربعین را در پیش داریم که یک امر مستحبی است، اما مردم وقتی می بینند که ولی امر مسلمین فرمانی را صادر می کنند تسلیم می شوند.

وی ایجاد فضای معنوی به ویژه در روز اربعین را از مسئولیت های ویژه طلاب اعزامی عنوان کرد و ادامه داد: در این اعزام که می روید یک روز آن اربعین است و می توانید برنامه زیبایی برای بیماران از نظر ارتقاء روحی و کمک فکری انجام دهید و این حضور پرشور و روحیه انقلابی به نفع عبادالله و کمک بزرگی در سلامت افراد و جامعه است.

نماینده سابق مجلس افزود: قاعده دیگر فقهی قاعده خدمت و اعانت بر و تقوا است، لذا باید همکاری، تعاون، همفکری و هم سویی داشته باشیم.

وی هم چنین به قاعده فقهی ضمان و مسئول بودن افرادی که سبب بیماری و گسترش آن می شوند اشاره کرد و گفت: اگر به واسطه انتقال بیماری، فردی از بین رفت، انتقال دهنده بیماری، ضامن است و این مطلب، قاعده فقهی است.

حجت الاسلام و المسلمین سالک دقت در حفظ سلامت فردی از سوی طلاب را ضروری و عقلی بیان کرد و افزود: ممکن است که شهید این راه نیز باشید که سعادت بزرگی است و خداوند متعال مقام شهادت را به هر کس نمی دهد و این مسئله نیاز به اخلاص دارد و زمینه جذب شهادت، اخلاص است، هم چنان که امیرمومنان(ع) نیز می فرماید: «کسی که خود را برای خدا خالص کرده، خدا او را برای خود انتخاب می کند».

وی از کار افتادن قدرت ابزاری و اندیشه آمریکا و استکبار جهانی در برابر این میکروب خطرناک را نشانه ورشکستگی سلطه جهانی عنوان کرد و ادامه داد: امروز آمریکا گرفتار است و ۴۰ میلیون بیکار در آمریکا وجود دارد و در مسائل دیگر نیز دچار ورشکستگی است، یعنی مثلثی آنها را احاطه کرده که یک ضلع آن کرونا است.

نماینده سابق مجلس اضافه کرد: البته ما نباید از آنها غافل باشیم، هم چنان که در همین جنگ آذربایجان و ارمنستان، داعشی های سوریه را در این فضای سنگین کرونا که بشریت گرفتار آن است آورده و لذا از این موضوع هم نمی توان غفلت کرد.

وی نجات هر شیعه امیرمؤمنان(ع) و مسلمانی را از این بیماری، حفظ و افزودن یاری به اردوگاه حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: آثار وضعی عملکرد طلاب جهادی در روحیه بیمار، می تواند بسیار موثر باشد، چرا که فرد بیمار در چنگال مرگ است و لذا طلاب می توانند با دادن یک روحیه قوی، سلامت بیمار را تضمین کنند و یک نقش مهم روحی و معنوی در این جهت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک تاکید کرد: این همانند همان کاری است که در عملیات بیت المقدس و فتح المبین ها، میثمی ها و ردانی پورها و بسیاری از علما در تقویت روحی و جنگی و نظامی سربازان برای مقابله با صدام انجام می دادند و صدام امروز کرونا است و باید با آن جنگید و ابزار خود را می خواهد.

وی خاطرنشان کرد: این مسئله نیت خالص می خواهد و این در وجود طلاب اعزامی می باشد که آن هم نیت خدمت به عبادالله و نفع رساندن به بندگان خدا است و همان نقش حضرت زینب(س) در پرستاری از امام سجاد(ع) است که نقش مهمی است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha