جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 921981
۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
شیخ موسی گاووسو

حوزه/ صبح روز گذشته، شیخ موسی غوثو تراوره، عالم و متفکر شیعه کشور مالی بر اثر کهولت سن و ایست قلبی در سن هشتاد و نه سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، شیخ موسی غوثو از مبلغان و علمای کشور مالی و یکی از تأثیر گذار ترین چهره های دینی این کشور بود که سال ها عمر خود را صرف نشر و تالیم معارف اهل بیت (ع) کرد.

وی سال های جوانی خود را در حوزه های علمیه ایران و عراق صرف فراگیری مکتب جعفری کرد و در سنین میانسالی به زادگاه خود شهر باماکو پایتخت کشور مالی واقع در غرب آفریقا بازگشت و با احداث مدارس دینی و مکتب خانه های متعدد در این منطقه و برخی دیگر از مناطق کشور، باقی عمر خود را صرف تعلیم و نشر آموزه های اسلام کرد.

شیخ موسی غوثو تراوره نهایتا در سن هشتاد و نه سالگی بر اثر کهولت سن و نیز عارضه قلبی و پس از چند روز بستری در بیمارستان صبح روز گذشته دار فانی را وداع گفت و بنا بر شنیده ها عصر امروز در زادگاهش به خاک سپرده خواهد شد.

به دنبال انتشار خبر وفات این عالم شیعی، بسیاری از شخصیت ها علمی و سیاسی و نیز ارگان ها و موسسسات فرهنگی و دینی به صورت جداگانه پیام های تسلیتی فرستاده و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازمانگان نیز از درگاه احدیت صبر جزیل مسالت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha