پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست معاونان حوزه خواهران یزد

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد هشدار داد: روایات زیادی از پیامبر(ص) واهل بیت (ع) بر افزایش فرزند آوری تأکید دارند ولی متأسفانه کشور ما از این فرمایش پیامبر(ص)واهل بیت(ع) فاصله گرفته است به گونه ای که طبق آمار رسمی کشور در آینده نه چندان دور جامعه به سمت پیری حرکت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی، ظهر امروز در نوزدهمین نشست شورای اداری حوزه علمیه خواهران استان یزد در سال جاری به روایتی از پیامبر اکرم  صلی الله علیه و آله از کتاب مکارم الأخلاق (ج ۱ ص ۴۸۰ ح ۱۶۶۵ )اشاره کرد و افزود «:اُطلُبُوا الوَلَدَ وَ التَمِسوهُ ؛ فَإنَّهُ قُرَّةُ العَینِ، و رَیحانَةُ القَلبِ ؛فرزند بخواهید و آن را طلب کنید؛ چرا که مایه روشنی چشم و شادیِ قلب است».

وی تصریح کرد: بنابر روایت پیامبر اسلام انسان باید از خداوند متعال درخواست فرزند داشته باشد و در این امر نیز تلاش خود را انجام دهد چرا که داشتن فرزند مایه روشنی چشم  و شادی قلب خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خاطر نشان کرد: پیامبراسلام آن قدر نسبت به فرزند آوری تأکید داشتند که در روایتی حضرت می فرماید: «بَیتٌ لا صِبیانَ فیهِ لا بَرَکَةَ فیهِ ؛خانه ای که در آن کودکی نباشد خیر وبرکتی در آن خانه نخواهد بود» ( کتاب کنز العمّال ( ج ۱۶ ص ۲۷۴ ح ۴۴۴۲۵) .

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی با بیان این که خانه ای پر برکت تر است که کودکان بیشتری در آن خانه رفت وآمد کنند، ادامه داد: اهمیت فرزند آوری وافزایش نسل مسلمانان برای پیامبر به گونه ای حائز اهمیت است که حضرت می فرماید من در روز قیامت به خاطر زیادی امتم نسبت به پیامبران دیگر افتخار می کنم .

وی گفت: روایات زیادی از پیامبر(ص) واهل بیت (ع) بر افزایش فرزند آوری تأکید دارند، ولی متأسفانه کشور ما از این فرمایش پیامبر(ص)واهل بیت(ع) فاصله گرفته است به گونه ای که طبق آمار رسمی کشور در آینده نه چندان دور جامعه به سمت پیری حرکت خواهد کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ابراز کرد: متاسفانه در چند دهه اخیر تبلیغات گسترده در کشور از زبان بعضی مسئولین وحتی کسانی که مردم به آنان اعتقاد داشتند در زمینه کنترل جمعیت صورت گرفت، به گونه ای که حتی تمام راه های جلو گیری از فرزند آوری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گرفت و با انواع تبلیغات بر کاهش جمعیت تأکید می شد.

وی افزود: متأسفانه این تبلیغات گسترده،  اثر خودش را در بین جامعه گذاشت و به سرعت رشد جمعیت کاهش یافت، گرچه در آن زمان مشکلات وجود داشت ولی راه رفع این مشکلات دور شدن از فرمایشات پیامبر اکرم(ص) نبود واین باعث شد کشور دچار خسران بزرگی شود .

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تصریح کرد : با توجه به تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب و دلسوزان نظام بر فرزند آوری و تلاش برای افزایش جمعیت، متأسفانه تلاش محسوسی توسط مسئولین امر که باید زمینه سازی لازم را در این امر انجام دهند و تبلیغات و راهکارهای آن را ارائه کنند شاهد نبوده ایم .

حجت الاسلام والمسلمین کارکر شورکی در ادامه به گوشه ای  ازفرمایشات رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۲ در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: معظم له  خطر کاهش جمعیت را احساس کردند و  به مسئولین ذی ربط و مردم نیز متذکر شده اند و فرمودند« یکی از خطراتی که وقتی انسان درست به عمق آن فکر می کند، تن او می لرزد، این مسئله‌ جمعیت است که باید آن را جدی بگیرید؛ جمعیت جوان کشور دارد کاهش پیدا می کند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست. یعنی مسئله‌ی جمعیت از آن مسائلی نیست که بگوییم حالا ده سال دیگر فکر می کنیم؛ نه، اگر چند سال بگذرد، وقتی نسلها پیر شدند، دیگر قابل علاج نیست».

وی به آمار رسمی کشور درباره کاهش جمعیت و افزایش سالمندان اشاره کرد و گفت: اگر اکنون به فکر رشد جمعیت نباشیم و تلاش خود در زمینه تبلیغ و ترویج فرزند آوری انجام ندهیم طبق آمار رسمی کشور ایران در ۳۰ سال آینده جزء پنج کشور پیر جهان خواهد بود و این خطر بزرگی است که کشور را تهدید می کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در بخش دیگری از سخنانش با تسلیت ایام اربعین حسینی ،اظهار داشت: امسال که به خاطر بیماری کرونا توفیق زیارت اباعبدالله الحسین (ع) از راه نزدیک را نداریم ولی باید از روز اربعین غفلت نکرده و در این روز در مراسمی که با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می گیرد حضور یابیم و به خصوص خواندن زیارت اربعین که به فرمایش امام عسکری(ع) از علامت های مؤمن است را فراموش نکرده  و از فیوضات این روزبهترین بهره را ببریم .

در پایان این نشست، ضمن قرائت مصوبات قبلی شورای اداری و بیان گزارشی از اقدامات انجام شده توسط هر یک از حاضران، نکاتی در خصوص مسائل جاری حوزه مطرح شد و در مورد آن ها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha