سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام علی محمد لروند امام جمعه کنگاور

حوزه/ امام جمعه کنگاور گفت: آیت الله ممدوحی(ره) هیچگاه جلوتر از ولیّ حرکت نکرد و از کاروان ولایتمداران هم عقب نیفتاد، ضمناً تبعیت محض از امامین انقلاب در رفتار و مواضع سیاسی ایشان آشکار بود.

حجت الاسلام علی محمد لروند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه بمناسبت فرا رسیدن چهلمین روز رحلت آیت الله ممدوحی(ره)، فقدان ایشان را جبران ناپذیر دانست و اظهار داشت: آیت الله ممدوحی(ره) از چشمه سار عُش آل محمد(ص) و عنایات کریمۀ اهل بیت(ع)، حضرت فاطمۀ معصومه(س) و از معدِن علم الهی بزرگان حوزه مقدسۀ قم، جرعه نوشی کرد.

امام جمعه کنگاور ادامه داد: تربیت صحیح او در دامان یکی از خانواده های اصیل کرمانشاهی و ارتباط والد مومن او که خانه اش محل رفت و آمد عالمان و مبلغان دینی بود، توفیق تحصیل علوم آل محمد(ع) را به آیت الله ممدوحی(ره) عنایت کرد.

وی تصریح کرد: آیت الله ممدوحی(ره) هیچگاه جلوتر از ولی حرکت نکرد و از کاروان ولایتمداران هم عقب نیفتاد، تبعیت محض از امامین انقلاب در رفتار و مواضع سیاسی او آشکار بود.

حجت الاسلام لروند بیان کرد: آیت الله ممدوحی(ره) در عین حالی که به مقامات علمی رسیده بود، تخلق به اخلاق الهی، صداقت، بصیرت ، معرفت ، ولایتمداری ، اخلاص، ایمان و عمل در زندگی اش موج می زد، و در کرسی علم و دانش، به حق نور افشانی کرد.

امام جمعه کنگاور گفت: عمل آیت الله ممدوحی(ره) بیشتر از علمش نورافشانی می کرد و حقیقتاً با تعبیر دقیق رهبری حکیم و فرزانه، به عنوان یک عالم انقلابی و مدرس وارسته، در مسیر تربیت طلاب و فضلاء می کوشید.  

حجت الاسلام لروند با اشاره به پیام ارزشمند رهبری حکیم و فرزانه در پی رحلت عضو برجستۀ جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم، اظهار داشت: این عالم بزرگوار با تدریس دروس ذی قیمت و انسان ساز، همراه با چاپ کُتب علمی و نشر معارف الهی، در بسط و گسترش مکتب حیاتبخش تشییع بسیار کوشید.

امام جمعه کنگاور خاطرنشان کرد: تسلیت درگذشت مقام عظمای ولایت در پی رحلت آیت‌الله ممدوحی(ره)، مقام علمی و پایبندی دقیق او را به جایگاه رفیع ولایت و رهبری جامعۀ اسلامی به نمایش گذاشت.

وی در پایان گفت: آیت الله ممدوحی(ره) عالم انقلابی و وارسته‌ای بود که سال‌ها در خدمت تبیین و نشر معارف اسلامی و پرورش عالمان و اساتید آیندۀ حوزه های علمیه، تلاش و مجاهدت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha