سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
شیخ

حوزه/ یکی از دختران شیخ زکزاکی گفت: دولت نیجریه قصد دارد در دادگاه بعدی از شاهدان و شهادت دروغ علیه پدرم استفاده کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،در سکوت خبری رسانه ها دادگاه بعدی شیخ زکزاکی بدون هیچ نتیجه ای همچون دادگاه های قبلی این شیخ صبور و مقاوم و همسرش به پایان رسید .در حالی که خانواده ایشان گمان می کردند در این دادگاه حکم به بی گناهی شیخ صادر شود اما با توطئه و کارشکنی دولت نیجریه دادگاه ایشان به جلسه دیگری موکول شد.

در همین راستا سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه با "بدیعه زکزاکی" دختر شیخ زکزاکی به گفت و گو پرداخته است.

بدیعه زکزاکی در این گفت و گو در خصوص وضعیت جسمانی شیخ زکزاکی و همسرشان گفت: همانطور که می دانید هنوز حال شیخ زکزاکی مثل گذشته خوب نیست و ایشان از ناحیه سر،گردن و چشم دچار مشکلاتی هستند و مادر نیز نمی توانند راه بروند.

وی  با بیان اینکه جلسه دادگاه ایشان چند روز پیش برگزار شد، افزود: ما فکر می کردیم در این جلسه دادگاه، قاضی حکم به آزادی آنها دهد. آنها پدر را متهم کردند که افرادی را تحریک نموده و آنها  یک ارتشی را به قتل رساندند، در حالی که افراد متهم  که دستگیر شده بودند همه تبرئه و  آزاد شدند. از این رو وکیل پدر نامه ای نوشتند تا کلا این شکایت لغو شود، چرا که کسانی که متهم بودند، آزاد شدند.

وی ادامه داد: اما متاسفانه در این جلسه دادگاه، حکم آزادی ایشان صادر نشد و دادگاه بعدی  به دو ماه دیگر افتاد.

وی خاطر نشان کرد: با اینکه شیخ زکزاکی  از وکیل خوبی بر خوردار هستند، اما قرار است در دادگاه جلسه آینده از طرف دولت شاهدانی بیاورند و علیه شیخ زکزاکی شهادت دروغ دهند.  

دختر شیخ زکزاکی ادامه داد: تمام  کسانی که در  اتفاق و حادثه زاریا در سال  ۲۰۱۵ زندانی شده بودند تبرئه و آزاد شدند. تعداد زندانی ها در در خانه پدر و حسینیه حوادث زاریا حدود  ۲۰۰ نفر بود که متهم به کشتن ارتشی ها بودند. برخی از آنها ۳ یا ۴ سال زندانی بودند و  دادگاه آنها جدا تشکیل می شد تا اینکه ۷ ماه پیش   ۱۰۰ نفر دیگر هم توسط قاضی تبرئه و آزاد شدند.

بدیعه زکزاکی خاطر نشان کرد: با اینکه افرادی که گفته بودند پدرم آنها را تحریک کرده تبرئه و آزاد شدند ،لذا بی گناهی پدر ثابت شده و قاضی دادگاه  ثابت کرده بود ارتشی ها متهم به قتل  نیروهای خود هستند .

وی تصریح کرد: از حادثه زاریا همه تبرئه و آزاد شدند و جز پدر و مادر من کسی در زندان های نیجریه نیست. البته ممکن است افرادی که در تظاهرات های مختلف  مثل روز عاشورا یا مراسمات دیگر علیه دولت نیجریه شرکت داشتند، کسانی در زندان های دولت نیجریه باشند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسینی IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    اللهم فک کل اسیر
  • محسن IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    1 0
    خدا شیخ زکزاکی را حفظ کند
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    یا مطلق الأساری
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    یا ناصر من لا ناصر له
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    عزیزان متکفل امور علمای کشورهای مختلف به گونه تمشیت نمایند که فعالیتهای برون مرزی مدبرانه تر دنبال شود .