پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمد تقی استیری

حوزه/ رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: بیش از ۵ هزار دقیقه برنامه تولید شده توسط طلاب از رسانه های ملی پخش شده است و گروه های تبلیغی و طلاب فعال در حوزه رسانه امروز حرف هایی نو برای گفتن دارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، محمدتقی استیری در گفت و گویی با اشاره به اینکه از سال ۱۳۹۳ تاکنون رویکرد معاونت، جذب و سامان دهی مبلغان طلبه رسانه ای کشور بوده است، اظهار داشت: گام اول ما در چهارچوب اساس نامه های تعریف شده دفتر تبلیغات اسلامی، شناسایی و جذب گروه ها و طلبه های فعال در حوزه تبلیغ رسانه ای بود که تا کنون ۱۰۳ گروه و نزدیک به ۵۰۰ نفر طلبه فعال تبلیغ رسانه ای را جذب کرده ایم.

وی گفت: گام دوم ما ارزیابی و سطح بندی توانایی های این گروه ها و سپس سامان دهی و برآوردن نیازهای آنها و به کارگیری این ظرفیت برای تبلیغ دین و معرفی توان آنها به جامعه رسانه ای کشور بوده است؛ در این دو زمینه از سال ۱۳۹۳ رشد و پیشرفت های چشمگیری صورت گرفته، به گونه ای که از تولیدات نیمه حرفه ای در سال های ابتدایی به تولیدات تلویزیونی، مستندهای میدانی، فیلم های کوتاه داستانی، انیمیشن و بازی سازی رسیده ایم.

رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی، تصریح کرد: برای ادامه این روند رو به جلو، نیاز به کار تشکیلاتی قوی و سازماندهی جدی تری وجود داشت؛ در گذشته، تنها بخشی از این کار در حوزه معاونت فرهنگی تبلیغی امکان پذیر بود اما اکنون با تشکیل معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی و به دستور ریاست محترم و اشراف حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده «ریاست این معاونت»، بر رسانه، شاکله سامان دهی منسجم، دقیق و مسئله محورتر این مجموعه شکل گرفت.

وی افزود: تعامل اساسی با قطب های فکری و فرهنگی در دفتر از یک سو و ارتقای دانش رسانه ای مبلغان و گروه های رسانه ای از سوی دیگر سبب شد تا امروز، طلبه ها و گروه های رسانه ای در همه زمینه های تولیدات رسانه ای آثار ارزشمندی خلق کرده و توانایی لازم برای تبلیغ تأثیر گذار رسانه ای را دارا باشند.

استیری با بیان این که در حال حاضر، در مرحله پیش تولید برنامه ای با مخاطب کودک در جهت بیان معارف عاشورایی هستیم، اظهار داشت: مجموعه ای دیگر که از ضرورت های دفتر نیز هست و فضای مجازی شدیداً به آن نیاز دارد، استفاده از ظرفیت های نخبگان تبلیغی و کارشناسان محتوایی دفتر با موضوعات شاخص، از جمله پاسخ به شبهات دینی در قالب تولیدات رسانه ای برای فضای مجازی می باشد؛ این پروژه در دست پیگیری است که در روزهای آینده نتیجه آن مشخص خواهد شد.

وی گفت: از دیگر کارهای اساسی دفتر، معرفی ظرفیت های نخبگانی و کارشناسی خود به حوزه رسانه است؛ برای این کار، یکی از بهترین مدل ها تهیه کلیپ های کوتاه از خاطرات، بایسته ها و دانش های معارفی تبلیغی آنها برای فضای مجازی با نگاه تخصصی است؛ این مجموعه کلیپ ها در حال ضبط و جزء محصولات اداره تولیدات رسانه ای در آینده نزدیک خواهد بود.

رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ما در زمینه مشارکت در تولید برنامه، بی نیاز از رسانه ملی نیستیم؛ بستر شبکه های ملی، فرصتی برای بیان معارف حقه شیعه و اهل بیت(ع) از لسان نخبگان تبلیغی و کارشناسان دینی قوی و دارای سابقه و پرونده تبلیغی است.

وی افزود: برای این منظور طلبه های تهیه کننده، کارگردان و دارای کد تولید را شناسایی کرده و با همکاری آنها اقدام به تهیه مجموعه ای از برنامه ها که هدف آن ارتباط میان نخبگان و جامعه رسانه ای برای بهره مندی از دانش حوزویان و ارائه آن در قالب های جدیدتر و حساب شده تر است، کردیم که در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بهره گیری از پشتوانه فکری عمیق و خرد جمعی به تولید محصول نهایی نزدیک شده است.

استیری اظهار داشت: از دیگر محصولات خیلی خوب ما، پوستر های مفهومی عاشورا است که به قیام حسینی از نگاه مفهومی در قالب ۲۵ پوستر با پیوست های توضیحی و شناسنامه دار آنها پرداخته است؛ امیدواریم بتوانیم در نهادها و مجموعه های مختلف این محصول را به صورت چاپی و یا فضای مجازی توزیع کنیم.

وی گفت: در حوزه ایده، فکر و طرح های نوآور نیز پیرو دستور ریاست دفتر تبلیغات اسلامی و معاونت محترم فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر مبنی بر دریافت ایده های نوآور طلاب برای مرکز نوآوری سنگ بنا و خاستگاه خوبی برای ایده های نو و حرفه ای در اداره تولیدات رسانه ای وجود دارد.  بر اساس افق های ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری در حوزه بین الملل، وارد کردن گزاره های صحیح اسلامی به دنیای غرب و شرق رسالتی است که نهادهایی در کشور به آن می پردازند اما در این بین وظیفه طلاب فعال رسانه ای چیست؟

رئیس اداره تولیدات رسانه ای معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی، این حوزه نیازمند توجه بیشتری است؛ با استفاده از طلاب زباندان و رسانه ای به طور مشترک در جهت اهداف دفتر تبلیغات اسلامی می توانیم از تولید محصولات جدیدی که بخش عمده آن متمرکز در فضای مجازی است، بهره مند شویم و تولیدات هنری حوزه را با فراوری مناسب برای مخاطب بین الملل، عرضه کرد.

وی افزود: بسیاری از محصولات حوزه قابلیت برند شدن در محفل های علمی بین المللی دارند. در این موضوع پر اهمیت، دفتر تبلیغات اسلامی در کنار نهادهای فعال در این حوزه، دارای سابقه فعالیت و دارای نیروی انسانی کارآمد، به عنوان زباندان و رسانه ای است که در صورت تجمیع، هدف گذاری و بودجه گذاری مناسب، ظرفیت تولیدات منطقه ای و فرا منطقه ای را دارد.

استیری خاطرنشان کرد: مبلغ های طلبه فعال در خارج از کشور و دارای پرونده تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی، با ارتباطی که میان ما و آنها شکل گرفته، محصولات رسانه ای مورد نیازشان را از ما خواسته اند و بخشی از آن را تأمین و قسمتی را منتقل کرده ایم که الحمدلله چرخه ای آزاد، دینی رسانه ای در حال شکل گیری است و با حمایت دفتر تبلیغات اسلامی در سال های آینده، حوزه وسیعی از تولیدات مجموعه های فرهنگی و دینی می تواند پا به عرصه بین الملل بگذارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha