چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
محمد بیگی

حوزه/ حجت الاسلام محمد بیگی با تاکید بر تقویت امر پژوهش در نظام حوزوی و درگیر شدن طلاب با تحقیق گفت: تسلط طلاب بر زبان لاتین امروزه از شاخصه های اثرگذاری مقالات علوم اسلامی در جهان به حساب می آید.

حجت الاسلام سعید محمدبیگی طلبه حوزه علمیه اصفهان که حائز رتبه برتر در مرحله کشوری جشنواره علامه حلی(ره) شده است، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با اشاره به این که تحصیلات مقدمات را از سال ۸۵ در حوزه علمیه نجف آباد آغاز کرد، اظهار کرد: تا پایه ششم در حوزه علمیه نجف آباد تحصیل کردم و سپس برای ادامه تحصیل به قم رفته و در مقطع کارشناسی ارشد رشته اقتصاد اسلامی وارد موسسه امام خمینی(ره) شدم، البته در کلاس های دروس خارج فقه هم شرکت می کنم.

وی افزود: امسال اولین سالی بود که در جشنواره علامه حلی(ره) شرکت کردم و مقاله ای با عنوان "بررسی جامع از رابطه بین اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی" به زبان لاتین به جشنواره ارائه کردم که رتبه دوم استانی و رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

برگزیده جشنواره امسال علامه حلی(ره) با بیان دلایل تدوین مقاله به زبان لاتین، گفت: کمتر دیدم که طلاب در این زمینه وارد شوندلذاورود کردم، البته اثرگذاری مقاله در جهان برای من مهم بود، بنابراین به طلاب نیز توصیه می کنم یک برنامه ریزی دقیقی داشته باشند تا هر زبانی را که به آن علاقه دارند به صورت جدی در همان زبان کار کنند.

حجت الاسلام محمدبیگی با تاکید بر تولید مقالات علوم اسلامی به زبان لاتین، تصریح کرد: جای طلاب به خصوص در زمینه علوم اسلامی و دینی در این حوزه خالی است و اگر طلاب یک برنامه ریزی منسجم و مستحکم داشته باشند، به طورقطع می توانند در این باره به نتیجه مطلوب برسند.

وی اضافه کرد: دلیل این که این موضوع را برای مقاله انتخاب کردم این بود که موضوع آن با رشته ای که در آن تحصیل می کردم مرتبط بود، چرا که رشته اقتصاد اسلامی تحصیل کردم و رهبر انقلاب نیز در مورد اقتصاد مقاومتی مطالبی را فرموده بودند، لذا بنا شد که ببینیم آیا رابطه ای بین اقتصاد مقاومتی با اقتصاد اسلامی وجود دارد.


برگزیده جشنواره علامه حلی، جایگاه پژوهش در بین طلاب را کمرنگ عنوان کرد و ادامه داد: طلاب بعضا با امر پژوهش درگیر نیستند و علاقه ندارند، لذا اگر شرایطی فراهم شود که بخشی از دروس حوزه های علمیه در زمینه پژوهش باشد و به طلاب آموزش بدهند تا به صورت منسجم بتوانند درس بخوانند و در کنار آن پژوهش را نیز دنبال کنند بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: در اوایل، پژوهش های زیادی انجام می دادم و زمانی که نزد اساتید می رفتم، ابتدا رد می شد، اما کم کم که نکات فنی را یاد گرفتم، به اینجا رسیدم که مورد قبول واقع شد.

محمدبیگی ضمن انتقاد از اطلاع رسانی جشنواره، گفت: سطح اطلاع رسانی جشنواره بسیار ضعیف است و حتی در سطح شهر تبلیغی دیده نمی شود و یا مزایای آن برای طلاب گفته نشده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha