سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
مداحی

حوزه/ طی مراسمی با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، رجبعلی قدوسی به عنوان نماینده بنیاد دعبل خزاعی این استان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در آیین تکریم و معارفه نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: مهم‌ترین بخش کار بنیاد دعبل، شناسایی مداحان نیازمند، احراز صلاحیت و نهایتاً بیمه کردن کسانی است که عمرشان را به‌پای تبلیغ اسلام و مدح ائمه معصومین(ع) گذاشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ظرفیت ارائه خدمات بیمه تأمین اجتماعی به متقاضیان محدود به بودجه تخصیص داده‌شده به بنیاد دعبل خزاعی از طرف دولت است، لذا نمی‌توان همه مداحان را تحت پوشش بیمه قرار داد، اما سعی بر آن است افراد از کار افتاده و نیازمندی که در زمینهٔ مداحی اهل‌بیت(ع) فعالیت دارند، تحت پوشش قرار گیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: از سوی بنیاد دعبل خزاعی تعداد ۵۲ نفر از مداحان استان خراسان شمالی تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند و تعداد سه نفر از ستایشگران نیز بازنشست شده‌اند.

در پایان مراسم از زحمات پنج‌ساله علی‌اصغر قلعه نوئی در بنیاد دعبل خزاعی خراسان شمالی تقدیر شد و رجبعلی قدوسی به‌عنوان نماینده بنیاد دعبل خزاعی استان معرفی شد.

گفتنی است، بر اساس اعلام اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در حال حاضر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان حدود هزار و ۲۰۰ مداح و ذاکر اهل‌بیت(ع) فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۹۵۸ مداح با عضویت در کانون مداحان استان ساماندهی شده‌اند.

از تعداد ۹۵۸ مداح عضو کانون مداحان استان، ۶۲۷ مداح برادر و ۳۳۱ مداح خواهر هستند که ۷۷۶ نفر از آن‌ها در مناطق شهری و ۱۹۲ نفر نیز در روستاهای استان فعالیت می‌کنند.

بنیاد دعبل به‌عنوان اولین و تنها مؤسسه رسمی ارائه خدمات بیمه‌ای و تأمین اجتماعی به ذاکران و ستایشگران اهل‌بیت در سطح کشور است که به امور صنفی ـ تشکیلاتی و فرهنگی ـ آموزشی ذاکران و شاعران اهل‌بیت(ع) می‌پردازد.

این بنیاد، سال ۱۳۸۵ بر اساس تقاضای جمعی از مداحان اهل‌بیت(ع) و طی درخواست مرحوم علی آهی، مداح پیشکسوت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأسیس شده بود.

بنا بر آماری که سال ۱۳۹۵ اعلام شد، این بنیاد، بیش از ۲۰۰۰ مداح اهل‌بیت(ع) را زیرپوشش حمایت‌های صنفی و آموزشی دارد این در حالی است که بیش از ۵۰ هزار مداح در سطح کشور فعالیت دارند و از این تعداد ۱۲ هزار نفر شرایط بیمه شدن را دارند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha