جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پورذهبی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: هیئت های مذهبی برای تاثیرگذاری بیشتر باید پیام فرهنگی مناسب به مخاطب ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی، امروز در جلسه شورای هیئات مذهبی شهرستان سنندج ضمن تسلیت فرارسیدن رحلت جانگداز پیامبر عظیم الشان اسلام و حضرت امام حسن مجتبی(ع) و حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهارداشت: اهل هیات بودن سیدالشهدا(ع) یکی از برکات زندگی هر شخصی است و اینکه از دیرباز و در سیر تاریخی، عزاداری محرم همواره در قالب هیئت های مذهبی و راه اندازی دسته جات به سبک ها و شیوه های مختلف اجرا می شده است و هر سال پررونق تر و فراگیرتر شده، اما آنچه مهمتر از همه این موارد است ماندگاری سیدالشهدا(ع) در قلبها و ذهن ها است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه کشش مجلس عزاداری امام حسین(ع) یک کشش ذاتی و درونی است، ادامه داد: هیئت ‌های مذهبی باید فضای مساعد و تاثیر گذاری برای این کشش ذاتی در خود و افراد هیاتی افزایش داده و زمینه ساز جذابیت و نگهداری آن در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه هیئت، معبد است و معبود نیست، فضا سازی درونی فرد در هیئت را بسیار ضروری برشمرد و افزود: هیئت های مذهبی پیام فرهنگی مناسب به مخاطب القاء کنند و اینکه یک فرد هیئتی آنچه که از ذات نورانیت هیئت می آموزد باید حامل پیام های اخلاقی برای جامعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در ادامه بر کیفیت بیشتر برپایی جلسه عزاداری سیدالشهدا (ع) تاکید کرد و گفت: شروع مراسم عزاداری با تمسک به قرآن کریم بر معنویت جلسه می افزاید و در واقع یکی از زیباترین لحظات در هیئت که عموم مستمعین از برگزاری آن استقبال می‌کنند ختم جمعی قرآن است.

نماینده ولی فقیه در کردستان افزود: انتخاب خطیب و افراد با سواد در مراسم عزاداری بسیار مهم است و هیئت های مذهبی از سخنرانانی که دارای پیام مناسب برای مخاطب باشند، دعوت به عمل بیاورند.

مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، بخش مداحی و روضه خوانی مراسمات عزاداری را بسیار ظریف و حساس توصیف کرد و ابراز داشت: هیئت های مذهبی در انتخاب مداح سلیقه به خرج دهند و از مداحانی که از اشعار شایسته و وزین استفاده می کنند و بار معنوی بیشتری دارند دعوت به عمل آورند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha