پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد عبدالسلام مناصری

حوزه/ محمد عبد السلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملّی یمن، روند تبادل اسرا را به ملت یمن به ویژه خانواده های اسرا تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد عبد السلام رئیس هیئت مذاکره کننده دولت نجات ملّی یمن، روند تبادل اسرا را به ملت یمن به ویژه خانواده های اسرا تبریک گفت.

عبد السلام با بیان اینکه رهبر انصارالله به عنوان یک مسئولیت اخلاقی، انسانی و دینی اهمیت بزرگی برای پرونده اسرا قائل است، اشاره کرد: روند تبادل اسرا در چارچوب یک جنگ طولانی انجام گرفت و حمایت نیرو های نظامی در این تبادل اسرا نقش مهمی دارد. هر چقدر که زمان طولانی شود، در نهایت شب تاریک کنار می رود و به خواست خداوند با دستاورد های دیگر همراه خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه برای تشویق طرف مقابل اسرای سعودی و سودانی آزاد شدند و هیئت ملّی در این زمینه بسیار کوتاه آمدند، افزود: خانواده سایر اسرا مطئمن باشند که هیئت ملّی این پرونده را تا آزادی آخرین اسیر از زندان های متجاوزان سعودی، پیگیری خواهد کرد.

رئیس هیئت مذاکره کننده یمن از آمادگی هیئت ملّی برای امضای تبادل تمامی اسرا میان دو طرف بر اساس آنچه در سوئد مطرح شد، خبر داد و گفت: اسرای سعودی آزاد شده در این تبادل اسرا، بخشی از اسرای سعودی هستند و وجود این اسرا یکی از نقاط قوت است.

عبد السلام تصریح کرد: ما در قبال اسرای یمنی، سعودی ها و سودانی ها را تحویل می دهیم و این اقدامات ما را به برقراری صلح امیدوار می کند و درخواست هایی را برای انجام اینگونه اقدامات ارائه داده ایم.

وی با پیش بینی اینکه این اقدام بازتاب مثبتی بر پرونده سیاسی دارد، گفت: باید به مرحله توقف تجاوز سعودی و برداشته شدن محاصره برسیم. این توافقنامه سیاسی نیست، بلکه یک توافقنامه انسانی است که همگی از آن استفاده می برند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha