جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بهرامیان

کارشناس و مدرس فضای مجازی گفت: شاخصه ها و مؤلفه های اخلاق نبوی را به زبان روز در فضای مجازی و رسانه های نو تبیین نموده و در ترویج آن ها بکوشیم.

حجت الاسلام محمد رسول بهرامیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت ایام حزن آمیز ۲۸ صفر، اظهار داشت: پروردگار عالم در توصیف و تبیین شخصیت نازنین پیامبر اعظم(ص) در قرآن مجید بر خُلق عظیم و اخلاق حسنه ایشان به طور خاص تأکید می کند و این مساله نشان می دهد که چقدر توجه به اخلاقیات در پیشبرد اهداف الهی دارای اهمیت است.

وی افزود: با نگاهی به سیره و اخلاق نورانی پیامبر(ص) به نیکی متوجه می شویم که مهم ترین پیام زندگی سراسر پربرکت ایشان تاکید بر اخلاق نیکو، محبت و مهربانی و دور ریختن رذایل اخلاقی است چه آن که اگر این رذایل را از خود دور سازیم می توانیم خود را معطر به فضایل اخلاقی نماییم.

این محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: امروز ما به عنوان مسلمان و شیعه وظیفه داریم مؤلفه ها و شاخصه هایی که موجب شده پیامبر اکرم(ص) برای همه زمان ها و مکان ها، به عنوان اُسوه حسنه بشریت معرفی شود را تبیین کرده و در این راستا باید از ظرفیت ها و ابزارهای نو از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به خوبی بهره گیری نماییم.

وی یادآور شد: در این میان، نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که آگاه باشیم اخلاق و مباحث اخلاقی صرفاً نباید به اخلاق فردی محدود شود، چه آن که اخلاق و امور اخلاقی، دامنه وسیعی دارد و ابعاد مختلف خانوادگی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی را شامل می شود که در همه این ها شخص پیامبر(ص) والاترین الگو و اسوه هستند و ما باید به گفتار و رفتار و سیره نورانی حضرت به معنای واقعی کلمه تأسی بجوییم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا واثق DE ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    1 0
    عالی بود
  • دانیال IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۵
    2 0
    یک دوست وفادار یک همراه دوست داشتنی یک یار مهربان با بیانی شیوا و دلنشین