جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حال و هوای حرم امام رضا (ع) در آخرین روزهای ماه صفر

حوزه/ خانم حسینعلی زاده با اشاره به سبک زندگی امام رضا(ع)، گفت: حضرت در ارتباطات یک سلسله ضوابط خاصی داشتند که از جمله می‌توان به مدافع اصول و مبانی اسلام در برخوردها، دفاع از حق ولایت، داشتن منطق قوی در مباحثات، احترام به مستضعفان، بی اعتنایی به مستکبران و حفظ شرف و شخصیت افراد اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، الناز حسینعلی زاده امروز در مراسم شهادت امام رضا(ع) که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا(س) خوی برگزار شد با اشاره به سیره اخلاقی و رفتاری امام رضا(ع)، اظهار داشت: حضرت دارای جامعیت بودند و همین اخلاق و کمالات باعث جلب توجه عام و خاص به ایشان می‌شد.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، پرهیزکاری و تقوا را از شاخصه‌های امام هشتم دانست و بیان داشت: تقوای حضرت به حدی بود که علاوه بر دوستان، دشمنان هم به آن اعتراف می‌کردند.

وی با بیان این‌که سخاوت از دیگر شاخصه‌های رفتاری امام رضا(ع) بود، افزود: کمک به دیگران و رفع گرفتاری آنها راه میانبری است که سریعتر ما را به خدا می‌رساند.

استاد حوزه خواهران، صبر و مقاومت را از دیگر صفات امام هشتم دانست و گفت: یک اصل مشترک در زندگی ائمه(ع)، صبر و مقاومت بود؛ امام رضا(ع) اهل حلم و شکیبایی بودند و در مقابل بی احترامی دیگران با نهایت صبر برخورد می‌کردند.

 حسینعلی زاده با بیان این‌که هدف مامون نزدیک کردن امام رضا(ع) به دستگاه پرزرق و برق حکومت و نعمت‌های مادی و متهم کردن حضرت بود، اما امام نقشه او را نقش بر آب ساخت، تاکید کرد: امام رضا(ع) با بی اعتنایی به سلطنت مامون، زندگی ساده و بی‌آلایش را انتخاب کردند.

وی با بیان این‌که برخورد امام هشتم با مردم تربیتی و سازنده بود، اضافه کرد: برای حضرت رنگ و ثروت مهم نبود و افراد به خاطر انسان بودنشان برای حضرت محترم و عزیز بودند و همین رفتارهای فاضله و محبوبیت‌ها و زندگی خالصانه باعث شد دشمن ایشان را تحمل نکند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha