پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم شهادت آخرصفر در مهریز

حوزه/یکی از بخش های قابل تأمل مراسم سالروز شهادت امام رضا(ع) از سوی خواهران رضوی مهریزی، اهدای چادر مشکی به بانوی مهاجر و ساکن مهریز بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مهریز، دهه اخر ماه صفر در جای جای شهرستان مهریز مراسم سوگواری دهه آخر ماه صفر به خصوص در دو روز گذشته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شد.

دربین هیئت های سوگواری در محله های مختلف شهر مهریز، به سراغ مراسم کانون خادمیاران رضوی رفتیم که در سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) سنگ تمام گذاشتند و خادمیاران کانون خدمت رضوی شهید سید جلال حسینی شهرستان مهریز، با همکاری پایگاه شهید مطهری این شهرستان در فضای باز روبروی مسجد «براستین» مراسم عزاداری برای حضرت علی بن موسی الرضا (ع) با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک، برگزار کردند.

این مراسم که با سخنرانی حجت الاسلام سید ابوالفضل حائری و با نوای گرم سید سعید کمالیان همراه بود و همزمان با این برنامه، تعدادی از خواهران خادمیار دفتر آستان قدس رضوی این شهرستان نیز با رعایت  شیوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بیت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین برهان، امام جمعه فقید مهریز گرد هم آمدند و در سوگ شهادت حضرت امام رضا (ع) گریستند.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین علی محمد فخری سخنرانی کرد و سید جابر حسینی، از برادران خادمیار این شهرستان نیز به مداحی پرداخت. 

یکی از بخش های قابل تأمل مراسم خواهران رضوی، اهدای چادر مشکی به بانوی مهاجر و ساکن مهریز بود که در رفت و آمد با کانون خادمیاران رضوی به پوشیدن چادر علاقه مند شد و بانوان خادمیار رضوی تصمیم گرفتند در مراسم شهادت امام رئوف به وی یک چادر مشکی اهدا کنند .

او که پیش از این چادر نمی پوشید و چند بار از علاقه خود به پوشیدن چادر سخن گفته بود؛ پس از دریافت این هدیه ارزشمند از سوی بانوان فعال در مؤسسه خیریه شهید سلیمانی، سجده شکر به جای آورد و حضار را تحت تأثیر قرار داد.

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت علی بن موسی الرضا(ع) همچنان تا عصر امروز ادامه یافت و  چند تن از برادران خادمیار رضوی با حضور در بیمارستان حضرت فاطمه الزهراء (س) شهرستان مهریز به بیماران به ویژه افراد مبتلا به ویروس کرونا و کارکنان و پرستاران این بیمارستان، بسته های تبرکی و تعداد 140 بسته غذای نذری حضرت امام رضا(ع) اهدا کردند. 

غذاهای نذری از طرف دفتر آستان قدس رضوی مرکز استان یزد و موکب الرضای این استان بین دفاتر شهرستان ها برای اهدا به بیماران و پرسنل بیمارستان ها توزیع شد. 

لازم به ذکر است، مراسم شام غریبان نیز در برخی محله های مهریز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha