پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در هیئت انصارالمهدی (عج) قم-میرباقری

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: ذکر شریف صلوات طریق پیدایش ایمان و مقام تسلیم مطلق است و طهارت نفس را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی میرباقری در شام شهادت امام رضا علیه‌السلام در حرم بانوی کرامت که از فضای مجازی و شبکه استانی نور به صورت زنده پخش شد، اظهار کرد: خداوند در قرآن به‌صورت مکرر می‌فرماید نعمت بی‌بدیلی که به بشریت عطاشده است، وجود مبارک رسول خدا و اهل‌بیت هستند و باید ما نسبت به نبی اکرم محبت داشته باشیم و ایمان قلبی حقیقی را نسبت به رسول خدا در وجود خود تقویت نماییم و تسلیم اوامر حضرت باشیم و تمامی امکانات مالی خود را در راه حضرت هزینه نماییم که موجب ماندگاری و تطهیر خواهد شد.

وی افزود: انسان‌ها نباید جلوتر از طرح و برنامه رسول خدا راه بیافتند و صدای خود را از صدای حضرت بلندتر کنند و خفض صوت داشته باشند و معنای باطنی خفض صوت این است که حضرت مؤذن الهی است و نباید حرف و اصوات انسان‌ها بالاتر از صدا و پیام حضرت باشد بلکه باید صدای حضرت در عالم طنین‌انداز باشد.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: طوایف مختلفی بودند که صدای و پیام خودشان را بالاتر از صدای رسول خدا بردند و مدعی شدند که سوادشان بیشتر از رسول خداست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تمام بندگان باید در کنار رسول خدا سیر کنند و جلوتر راه نیافتند چراکه دنیا دریایی عمیق است که در صورت عدم همراهی با رسول خدا و اهل‌بیت انسان غرق خواهند شد و نجات پیدا نخواهد کرد.

وی یادآور شد: تمام بندگان باید خود را مقابل نبی خدا شاگرد بدانند و ادعای واهی نداشته باشند و مقابل رسول خدا اظهارنظر نکنند چراکه تمام علوم الهی نزد رسول خداست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری اظهار داشت: سیر الی الله بدون معیت رسول خدا امکان‌پذیر نیست و ایمان ظاهری و باطنی نسبت به حضرت شرط همراهی با نبی مکرم اسلام است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: جلوه‌های دنیوی نباید انسان را از همراهی حضرت غافل کند چراکه تمام این زرق‌وبرق دنیوی نابود خواهد شد.

وی در ادامه گفت: مؤمنین باید صلوات بر حضرت بفرستند که این صلوات باعث ترفیع درجه و نشانه اقرار به مقامات رسول خدا و تجدیدعهد و خشوع است و تنها یک دعای لفظی نیست بلکه این ذکر شریف می‌تواند انسان را مقام قرب الهی برساند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی تأکید کرد: صلوات هم طهارت نفس می‌آورد و هم انسان را به تقرب خواهد رساند و این صلوات از سجده ملائکه بر حضرت آدم بالاتر می‌باشد  و باطن صلوات خشوع و تواضع بوده و صفای باطن را به دنبال دارد.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید کثرت صلوات باعث غفران ذنوب می‌شود و کفاره گناهان است و معاصی از باطن انسان ریشه‌کن خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری خاطرنشان کرد: عظمت انسان به‌اندازه خواسته‌هایش از درگاه الهی است و اگر کسی در دنیا به مقامی برسد که فقط صلوات بفرستد خداوند نیز مقامات معنوی را به انسان عطا خواهد کرد و محبت نبی خدا و محبت الهی در قلب انسان شکل خواهد گرفت.

وی تأکید کرد: ذکر شریف صلوات طریق پیدایش ایمان و مقام تسلیم مطلق است و طهارت نفس را به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha