جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام حسن(ع)

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: اگرچه برخی در داخل کشور بارها با مغالطه، صلح امام مجتبی(ع) را دستاویزی برای توجیه مذاکره دانسته‌اند اما حقیقتِ ورای این تحریف و جنگ روایتی، این است که اوضاع کنونی کشور قابل‌ مقایسه با دوران صلح امام حسن(ع) نیست.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به مقایسه شرایط صلح امام حسن(ع) با شرایط فعلی کشور از سوی برخی مسئولان، اظهار کرد: این‌گونه همسان انگاری‌ها در زمره تحریف تاریخ است.

وی با اشاره به نمونه‌هایی از همسان انگاری‌های حقیقی در تحلیل‌های تاریخی، افزود: در مجموع اگرچه برخی در داخل کشور بارها با مغالطه، صلح امام مجتبی(ع) را دستاویزی برای توجیه مذاکره دانسته‌اند اما حقیقتِ ورای این تحریف و جنگ روایتی، این است که اوضاع کنونی کشور قابل‌مقایسه با دوران صلح امام حسن(ع) نیست.

حجت‌الاسلام آزموده خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال پیش در دیدار مهمشان با جوانان در مصلای تهران، به همین مسئله اشاره کرده و فرمودند: من به شما عرض کنم که امروز دشمن قادر نیست. امروز به برکت ملتِ هوشیاری مثل ملت ایران، به برکت افکار برانگیخته‌ای مثل افکار ملت ایران، به برکت انقلاب بزرگی مثل انقلاب اسلامی ایران، نه آمریکا و نه بزرگ‌تر از آمریکا ـ اگر در قدرت‌های مادّی باشد ـ قادر نیستند حادثه‌ای مثل حادثه صلح امام حسن(ع) را بر دنیای اسلام تحمیل کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ایشان در سال ۹۰ شرایط کشور را در مقایسه با صدر اسلام این‌گونه توصیف کردند: جمهوری اسلامی امروز نه‌تنها در شرایط شعب ابی‌طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر قرار دارد.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در توضیح این شرایط می‌فرمایند: وضعیت بدر و خیبر یعنی تهدید هست، چالش هست، اما بن‌بست نیست. در بدر امکانات کم بود، اما غلبه حاصل شد. امکانات طرف مقابل، چندین برابر؛ شاید در بعضی بخش‌ها، غیرقابل‌ مقایسه با امکانات جبهه اسلام بود. در خیبر سختی وجود داشت؛ رفتند مدت‌ها آنجا ماندند؛ مقاومت دشمن شدید بود؛ اما غلبه پیدا کردند. چالش هست؛ اما در قبال چالش، توان و قدرت و استعداد و ظرفیت هم وجود دارد. این، معنای وضعیت بدر و خیبر است. اگر این ظرفیت را به میدان آوردیم، اگر نقاط ضعف را کم کردیم، پیشرفت خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: همچنین معظم له در سال ۹۵ فرمودند: در مقام مقایسه اگر بخواهیم جبهه امروز دشمن علیه جمهوری اسلامی را در صدر اسلام مشابه‌سازی بکنیم، می‌شود جنگ احزاب؛ امروز... همه دنیاپرستان و قدرت‌طلبان و جنایتکاران و اهل زور و ظلم و طغیان در سرتاسر عالم، در رده‌های مختلف اقتدار، در مقابل جمهوری اسلامی صف کشیده‌اند و حمله هم کرده‌اند و دارند از همه جوانب حمله هم می‌کنند، عین همین قضیه در جنگ احزاب اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: در حقیقت شرایطی که رهبر انقلاب از کشور در قیاس با صدر اسلام دارند همواره اوضاعی است که به رغم وجود مشکلات و تحریم‌ها، برتری با ایران است و نباید در برابر دشمن کوتاه آمد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha