شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از پژوهشگران همدانی از ۷ ماه پیش دارویی را با خاصیت درمانی ارائه داده است، گفت: گلایه‌هایی از متصدیان امر وجود دارد که با وجود گذشت چند ماه از تولید این دارو و دریافت نتیجه مثبت، اما اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

حجت الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به پیک سوم شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: پس از شیوع این ویروس در جهان، بسیاری از متصدیان، پژوهشگران و دانشمندان درصدد کشف و ساخت دارویی برای مقابله با این ویروس بوده و هستند.

وی با بیان اینکه یکی از پژوهشگران همدانی از ۷ ماه پیش دارویی را با خاصیت درمانی ارائه داده است، گفت: متاسفانه گلایه‌هایی از متصدیان امر وجود دارد که با وجود گذشت چندین ماه از تولید این دارو و دریافت نتیجه مثبت از حدود چند هزار اسپری که در قم و شهرهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است، اما اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استفاده از این دارو توسط افراد مبتلا به ویروس کرونا، تا به حال نتیجه بخش بوده است، مطرح کرد: این دارو با وجود آنکه در دانشگاه بقیة الله(عج) مجوز اخلاق را کسب کرده، اما متاسفانه در مسیر تست انسانی دچار تعلل شده است.

وی به دیدار خود با رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: در این دیدار که حدود ۲۰ روز پیش برگزار گردید مقرر شد به مکمل‌های غذایی ارجاع داده شود و در آنجا نیز به دلیل نداشتن پیوست، مورد بی مهری قرار گرفت و توجه خاصی به این دارو نشد.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی، سازنده این دارو را از نخبگان و دارنده چند اختراع معرفی کرد و ابراز داشت: دارویی که می‌توانستیم در سطح جهانی آن را برای مقابله با ویروس کرونا ارائه دهیم، اما برخورد خوبی با آن صورت نگرفت و حتی محل کار این فرد را نیز بستند.

وی خواستار توجه وزارت بهداشت به این دارو شد و خاطر نشان کرد: کادر درمانی ما پس از چندین ماه تلاش و از خود گذشتگی، فرسوده‌ شده‌اند و نیازمند کمک هستند، اما آیا در مجموعه دولت توجهی به این قشر صورت گرفته است؟

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha