جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مراسم تکریم یاوران وقف

حوزه/ امام جمعه شاندیز گفت: تعداد بسیار موقوفات در شاندیز، نشان از اعتقادات راسخ و ولایتمداری مردم منطقه می دهد، لذا باید ضمن ارج نهادن به عمل خداپسندانه آنان، در فرهنگ سازی آن نیز ممارست ورزید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام علی بهمنی در مراسم تکریم یاوران وقف و ترویج این سنت حسنه که به همت دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف این حوزه با همکاری مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاندیز با حضور جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه وقف، هدیه ای بی منت برای خلق و رحمتی بی پایان برای واقف است، گفت: تعداد بسیار موقوفات در شاندیز، نشان از اعتقادات راسخ و ولایتمداری مردم منطقه می دهد، لذا باید ضمن ارج نهادن به عمل خداپسندانه آنان، در فرهنگ سازی آن نیز ممارست ورزید.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری، وقف برای طلاب را یکی از بهترین وقف ها معرفی می کنند، افزود: باید در زمینه وقف به ویژه برای این قشر، تبلیغ صورت گیرد و علاوه بر تشویق مردم به کار خیر، موقوفات به سمت حوزه علمیه جهت دهی شوند.

امام جمعه شاندیز اظهار کرد: موقوفات حوزه علمیه نیاز به پیگیری حقوقی بسیار دارد، زیرا خیلی از آنان در شهرهای طرقبه، شاندیز و ...، در تصرف غیر می باشد، زیرا در خصوص وقفیات انجام شده باید به طور صحیح اجرای نیت صورت گیرد.

همچنین، حجت الاسلام هادی ولی زاده، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) شاندیز نیز در ادامه‌ این مراسم با اشاره به اینکه شهر شاندیز موقوفات بسیاری جهت عزاداری و قرآن خوانی دارد، افزود: چندین موقوفه‌ نیز مخصوص طلاب است که از آن جمله می توان به یک باب منزل مسکونی برای اسکان، یک قطعه زمین به منظور ساخت مدرسه علمیه و چندین قطعه زمین مزروعی و باغ اشاره کرد.

وی ابراز کرد: زمین وقفی برای ساخت ساختمان جدید مدرسه علمیه تهیه شده که با همکاری خیرین ساخت آن شروع خواهد شد.

گفتنی است، دفتر موقوفات و امور حقوقی وقف حوزه علمیه خراسان در این مراسم از حجت الاسلام بهمنی، امام جمعه شاندیز که در راستای پیگیری و همکاری جهت جذب و احیای موقوفات حوزه علمیه فعالیت های شایسته ای داشته است، تقدیر کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha