جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
راه اندازی اولین  دوره مدرک کارشناسی مالی اسلامی در بریتانیا

حوزه/ مدرک کارشناسی «حسابداری و امور مالی اسلامی» در دانشگاه بیرمنگام سیتی برای دانشجویان در رشته اقتصاد اسلامی ارائه خواهد شد تا درک «مسئولیت اجتماعی شرکتی» را در آن‌ها توسعه دهد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از asianimage، یکی از دانشگاه‌های بریتانیا از راه اندازی نخستین دوره کارشناسی حسابداری و امور مالی اسلامی در بریتانیا خبر داده است.

مدرک کارشناسی «حسابداری و امور مالی اسلامی» در دانشگاه بیرمنگام سیتی برای دانشجویان در رشته اقتصاد اسلامی ارائه خواهد شد تا درک «مسئولیت اجتماعی شرکتی» را در آن‌ها توسعه دهد.

امورمالی اسلامی یکی از رو به رشد ترین صنایع مالی درجهان است که دارایی‌های جهانی آن هم اکنون از ۲ تریلیون دلار فراتر رفته و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۳ به ۳.۸ تریلیون دلار برسد.

شایسته مقدم دبیر این دوره گفت: این مدرک در یک دوره بسیار مهم در تاریخ ما راه اندازی شده است. با وضعیت بحران کرونا و چالش‌های اقتصادی کنونی، نیاز فوری به تجدید نظر در مورد جایگزینی اقتصاد مبتنی بر بهره وجود دارد.  

مقدم که مدرس ارشد دانشکده تجارت دانشگاه بیرمنگام سیتی است گفت: امور مالی اسلامی از ابزاری برای اطمینان از توزیع عادلانه ثروت، منابع و رشد بر اساس سود، ضرر و تقسیم ریسک در حین دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل استفاده می کند و اطمینان از فرایندهای اخلاقی و پایدار در تجارت و امور مالی در آن وجود دارد.

وی افزود: به دانشجویان دوره، فلسفه پیرامون این اصول آموزش داده خواهد شد و آنها را ترغیب می‌کنند که در سناریوهای دنیای واقعی راه‌هایی برای پیاده سازی آنها بیابند. این فقط یک دوره برای مسلمانان نیست، بلکه یک روش اخلاقی برای انجام امور مالی مبتنی بر تعالیم اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha