جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
هوشیار زیباری  وزیر خارجه سابق عراق

حوزه/ سعد الکعبی گفت: مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که از حمایت دولت برخوردار هستند، یک حرکت و توطئه ی خطرناکی را با هدف سرنگونی حشد الشعبی و از بین بین بردن محبوبیت آن هدایت می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق گفت: مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی و کسانی که از حمایت دولت برخوردار هستند، حرکت و توطئه ی خطرناکی را با هدف سرنگونی حشد الشعبی و از بین بردن محبوبیت آن در میان مردم، هدایت می کنند.

وی افزود: اهانت "هوشیار زیباری" وزیر سابق عراق به حشد الشعبی از طریق شبکه آمریکایی، احتمال دارد یک برنامه از پیش تنظیم شده باشد و به صورت ناگهانی انجام نگرفته است.

الکعبی در گفتگویی مطبوعاتی اشاره کرد: زیباری قبل از حمله به حشد الشعبی با هیچ رسانه دیگری گفتگو نکرده و بعد در یک رسانه ای که منبع و سیاست آن مشخص است، ظاهر شده است. امکان دارد که پیشتر یک هماهنگی در خصوص اظهارات وی انجام گرفته باشد.

تحلیلگر عراقی با بیان اینکه حشد الشعبی در معرض توطئه ای خبیث از سوی مزدوران آمریکایی و صهیونیستی برای از بین بردن محبوبیت آن قرار دارد، تصریح کرد: اینکه اقلیم کردستان، آتش زدن مقر حزب دموکراتیک کردستان در بغداد را محکوم می کند و خواهان مجازات عاملان است و حشد الشعبی را متهم می کند، این حق را به کردستان نمی دهد که حشد الشعبی را مورد هجمه قرار دهد. حشد الشعبی از آبروی آنان دفاع کرد و در برابر پیشروی داعش به سوی استان های آنها ایستاد.

وی بیان داشت: دولت عراق همچنان دست روی دست گذاشته است و انگار آنچه اتفاق می افتد، هیچ ارتباطی به او ندارد. دولت در این زمان باید از اولین مدافعان اقتدار حشد الشعبی باشد که اگر حشد نبود، هیچ دولتی در عراق وجود نداشت، بنابراین فرمانده کل نیرو های مسلح باید از قدرت خود استفاده کند و به حمایت حشد الشعبی و توقف اهانت به آن پشتابد.

شایان  ذکر است که "هوشیار زیباری" از رهبران حزب دموکراتیک کردستان در اظهاراتی گفته بود که گروه های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می دهند، کاری که پیشتر تروریسم داعش انجام می داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha