چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وقف

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) اهرم بوشهر در بیان اهمیت وقف گفت: وقف، غنیمتی برای اشاعه فرهنگ دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، سلیمه بابائی نیا در تماس تلفنی با خانواده واقف مرحومه مریم عاشوری اهرمی، ضمن گرامیداشت هفته وقف گفت: یکی از آموزه هایی که در اسلام به آن بسیار سفارش شده است بخشش اموال می باشد.

مدیر مدرسه علمیه ریحانه النبی (س) گفت: خداوند متعال می فرمایند: «مثل آنان که مالشان را در راه خدا انفاق کنند به مانند دانه ای است که از یک دانه هفت خوشه بروید و هر خوشه صد دانه باشد و خدا از این مقدار نیز بر هر که بخواهد بیفزاید...»، چرا که بخشش اموال  نقش مهمی در توسعه و گسترش تمدن اسلامی دارد و وقف غنیمتی برای اشاعه فرهنگ دینی است.

بابائی نیا ادامه داد: هفته بزرگداشت وقف را به همه وافقین و خیرین به ویژه خانواده محترم  و بزرگ عاشوری اهرمی ( آقای محمد حسن، مرحوم مجتبی و مرحومه مریم عاشوری) که از خیرین و واقفین بزرگوار حوزه علمیه می باشند، تبریک و تهنیت عرض نموده و از این خاندان بزرگ و ارجمند تشکر و قدردانی می نمایم.

در ادامه این گفتگوی تلفنی، امینه ناطوری زاده دختر مرحومه عاشوری اظهار کرد: مادرم زن مومنه ای بود که در طول زندگی همیشه کاری را انجام میداد که خداوند از او راضی باشد و اهمیت زیادی به انفاق و بخشش به ویژه  در حق محرومین و مستضعفین می داد. او نسبت به مال و دارایی هیچ وابستگی دنیایی نداشت و از این رو تصمیم گرفت کاری انجام دهد تا بعد از فوتش این صدقه و بخشش همچنان برایش باقی بماند.

شایان ذکر است، مرحومه مریم عاشوری اهرمی یک قطعه زمین به متراژ ۴۳۰ متر در شهر اهرم وقف مدرسه علمیه خواهران ریحانة النبی«س» کرده اند.  تصاویر ذیل مربوط به زمان حیات مرحومه عاشوری و قبل از شیوع بیماری کرونا است.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha