پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
توسلی

حوزه/ تولید روزانه ۴هزار ماسک در بقاع متبرکه، توزیع ۲هزار بسته معیشتی کمک مومنانه، طبخ ۱۰۰هزار پرس غذا در ایام محرم و امضای اولین تفاهم نامه به مبلغ ۴۰۰میلیون تومان برای تهیه تجهیزات بهداشتی ویژه مدافعان سلامت و پرستاران از اقدامات ناحیه یک اوقاف شهرستان اصفهان درایام کرونایی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام اصغر توسلی، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تبریک حلول ماه ربیع الاول و آغاز دهه وقف، بااشاره به اینکه وقف از جمله سنت های حسنه ای است که منحصر و محدود به دین مبین اسلام نیست و چه بسا در سراسر جهان این سنت پسندیده به شکل های مختلف درعرصه های متعدد رقم می خورد، گفت: پسندیده است هر روز مردم را تشویق کنیم که موقوفاتی متناسب با مشکلات و معضلات اجتماعی وقف کنند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان تصریح کرد: امروزه حدود ۸۰۰ نیت وقف در کشور احصا شده که واقفان نیک اندیش آمده اند و با شناسایی معضلات اجتماعی، وقف خود را مناسب با آن انجام داده اند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۵ هزار موقوفه و ۴۵ هزار رقبه در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای شناساندن نیات متعدد و مورد نیاز وقف ها به واقف ها، کمیته یاوران وقف تشکیل شده است. 

حجت الاسلام توسلی بیان داشت: یک هزار و ۲۵۲ موقوفه و چهار هزار و ۷۰ رقبه در این ناحیه وجود دارد که شامل فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی است. 

وی ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا اقدام به تولید و توزیع ماسک در بقعه متبرکه علامه مجلسی و امامزاده ستی فاطمه کرده ایم، به نحوی که با کمک خیرین و واقفان نیک اندیش در روزهای ابتدایی حدود ۲هزار ماسک و در روزهای بعدی قریب به ۴هزار ماسک به صورت روزانه در این مراکز تولید می شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان  افزود: در این ناحیه، حدود ۵۰هزار ماسک بین هیئت های مذهبی به صورت رایگان توزیع شد، همچنین موفق به افتتاح طرح افق در هشت بقعه متبرکه شدیم.

وی بیان داشت: در قالب کمک مومنانه حدود ۲هزار بسته معیشتی برای زائرین و مجاورین و خدام بقاع متبرکه،طبخ و توزیع ۱۰۰هزار پرس غذا در ایام محرم با نظارت و بازرسی بهداشت و امضای اولین تفاهم نامه به مبلغ ۴۰۰میلیون تومان برای تهیه تجهیزات بهداشتی ویژه مدافعان سلامت و پرستاران از جمله اقدامات ناحیه یک اوقاف شهرستان اصفهان در ایام کرونایی است.

حجت الاسلام توسلی ادامه داد: توزیع بسته های معیشتی برای خانواده افراد بیماری که در بیمارستان کرونایی بستری بودند، کمک ۷میلیارد تومانی در قالب طرح مودت در بقاع متبرکه که عمدتا به صورت کمک های غیر نقدی بوده، از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون پنج وقف جدید صورت گرفته که واقف یکی از وقف ها نیت کرده است که نیمی از عایده موقوفه مختص بچه های بی سرپرست سیستان و بلوچستان است و این عمل بسیار زیبا بوده که واقفی در این استان به فکر بچه های بی سرپرست استان دیگر باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک شهرستان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری حوزه مبنی بر تشریح موقوفات مرتبط با حوزه های علمیه و مبلغین، خاطرنشان کرد: از گذشته تا کنون موقوفات خوبی برای حوزه علمیه وجود دارد، به عنوان مثال هتل عباسی اصفهان که به عنوان یک بِرند جهانی محسوب می شود بخشی از آن موقوفه حوزه علمیه اصفهان است.

وی ادامه داد: در حال حاضر در ناحیه یک اصفهان بالغ بر ۲۶۰ مبلغ تحت قالب امام جماعت مساجد و مبلغین بقاع متبرکه از محل درآمدهای واقفان نیک اندیش به امر نشر و گسترش فرهنگ ناب محمدی (ص) می پردازند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha